امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: در حادثه تاسف بار مسجد‌الحرام و سقوط جرثقیل که ده‌ها نفر از زائران را به‌کام مرگ کشاند، بی‌کفایتی رژیم آل‌سعود را نشان داد.
کد خبر: ۸۵۷۰۱۸۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، حجت‌الاسلام سیدسعيد رشادي، در خطبه‌های نماز جمعه این‌ هفته پارس آباد به حادثه اخیر در مسجدالحرام و کشته شدن 107 نفر از حجاج اشاره و اظهار کرد: این اتفاق به خوبی نشان داد که آل سعود به هیچ عنوان لیاقت خادم الحرمین بودن را ندارد.

وی با اعلام اينكه خاندان آل سعود خادم الحرمین نيست، بلكه ظالم الحرمين است، افزود: حادثه سقوط جرثقيل بر اثر بی كفايتي، سوء مدیریت و رعایت نکردن نکات ایمنی برای حفظ امنیت حجاج در خانه امن الهی اتفاق افتاد و طبیعی است که باید رژیم آل سعود ساخت و ساز خود را در زمان موسم حج تعطیل می‌کرد.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به 29‌ شهریور‌ماه سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در مکه به‌دستور آمریکا و نظامیان آل سعود در سال 66، گفت: با وجود اینکه این واقعه هرگز از ذهن مردم مسلمان پاک نمی‌شود، اما باز شاهد بودیم كه هفته گذشته حادثه غم‌انگیز ديگري در مكه اتفاق اقتاد که بايستي جهان اسلام برای رهایی حرمین شریفین از دست حاکمان مزدور فکری کنند.

رشادي در ادامه به روز شعر و ادب فارسی اشاره کرد و بیان داشت: روز شعر و ادب فارسی را به مناسبت سالروز درگذشت شاعر پرآوازه، استاد سید محمدحسین شهریار نامگذاری شده است.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن عید بزرگ قربان قرار گرفته‌ایم، افزود: این ایام فرصت مغتنمی برای نزدیک شدن به خداوند متعال و دستگیری از افراد بی‌بضاعت است.

رشادي با بيان نماز عيد قربان ساعت 7 و 30 دقيقه صبح روز پنجشنبه در مصلي امام خميني(ره) پارس آباد اقامه خواهد شد، از عموم مردم خداجو و نمازگزار شهرستان برای شرکت در نماز اين روز بزرگ دعوت کرد.

وي همچنين از برگزاری دعای پر فیض عرفه در مساجد این شهرستان خبر داد و گفت: دعای عرفه امسال در مسجد جامع پارس آباد و ساير بخش هاي تابعه اين شهرستان برگزار می شود.

اشاره به ۷ ذی ‏الحجه سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع)، 31 شهریور ۸ ذی ‏الحجه حرکت حضرت امام حسین(ع) از مکه به ‏سوی کوفه و آغاز هفته دفاع مقدس، از ديگر سخنان ايراد شده رشادي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه پارس آباد بود.

ارسال نظرات