مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ امسال به دلیل کمبود فضای آموزشی در استان اردبیل ۳۸ هزار دانش‌آموز در شیفت بعد از ظهر مشغول به تحصیل می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۷۰۱۸۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صابر سپهری، در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: امسال 3 هزار واحد آموزشی برای تحصیل دانش‌آموزان در سطح استان اردبیل آماده‌سازی شده تا پذیرای 225 هزار دانش‌آموز و 19 هزار همکار فرهنگی بوده و زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در این واحدهای آموزشی و مدارس فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از نواخته شدن زنگ مهر در روز اول مهرماه در مدارس استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و افزود: در روز 31 شهریورماه نیز جشن شکوفه‌ها برای دانش‌آموزانی که وارد کلاس اول ابتدایی می‌شوند، برگزار خواهد شد.

وی در مورد افزایش آمار دانش‌آموزان در سطح استان اردبیل بیان کرد: امسال تعداد دانش‌آموزان در سطح استان اردبیل 2 هزار نفر افزایش می‌یابد که برای خدمات‌رسانی مناسب به این دانش‌آموزان باید در توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی در سطح استان اقدامات لازم انجام شود.

سپهری با اشاره به مشکل کمبود فضاهایی آموزشی در استان تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی به ویژه در نواحی یک و دو اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال وجود داشته و این امر سبب می‌شود تا در این شهرستان‌ها مدارس به صورت دوشیفته به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه امسال در استان اردبیل 38 هزار دانش‌آموز در شیفت بعد از ظهر مشغول به تحصیل می‌شوند، گفت: براساس قول مساعد اداره کل نوسازی مدارس استان تا ابتدای مهرماه امسال 8 مدرسه در استان تکمیل شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد اما به دلیل مشکلات موجود در این حوزه این امر نمی‌تواند مشکلات موجود در کمبود فضاهای آموزشی استان را برطرف کند.

وی با تاکید بر توسعه و ساخت مدارس در شهرک‌های تازه تاسیس استان اظهار کرد: با توجه به اینکه در برخی از این شهرک‌ها نظیر شهرک کارشناسان اردبیل تعداد دانش‌آموزان حتی به اندازه دانش‌آموزان یک شهر پرجمعیت استان بوده ولی با وجود این جمعیت حتی یک مدرسه در آن احداث نشده و ضروری است تا در این مناطق و شهرک‌ها مدارس تاسیس شود تا از هزینه‌کرد در این حوزه برای اجاره مدرسه کاسته شود.

سپهری با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان در استان بیان کرد: آمار دقیق افراد لازم‌التعلیم در سطح استان اردبیل تهیه شده و تلاش و جدیت بر این بوده تا بتوانیم حتی در دورافتاده‌ترین مناطق استان نیز دانش‌آموزان را از داشتن معلم بهره‌مند کرده و زمینه تحصیل آنها را فراهم کنیم تا به واسطه این امر از ترک تحصیل آنها جلوگیری شود..

ارسال نظرات