مدیرکل نوسازی مدارس اردبیل/

۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی در اردبیل هزینه شد‌

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و مشارکت‌های خیران برای ساخت و تکمیل پروژه‌هایی مدرسه‌سازی در سطح استان اردبیل هزینه شد.
کد خبر: ۸۵۷۰۲۰۳
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، امید قیامی، در جلسه بررسی پروژه‌های مدرسه‌سازی در اردبیل اظهار داشت: تعهد اداره کل نوسازی مدارس استان در ساخت و تحویل مدارس به آموزش و پرورش تا آغاز مهرماه 11 مدرسه بود که ما فراتر از این حرکت کرده و توانسته‌ایم تعداد 20 مدرسه را تکمیل کنیم که 10 باب مدرسه با مشارکت خیران و 10 باب نیز از محل اعتبارت دولتی احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با بیان اینکه در هر شهرستان استان یک باب مدرسه احداث شده است، افزود: در مجموع 130 کلاس درس در قالب این مدارس با امکانات و تجهیزات گرمایشی مناسب و استاندارد در آغاز سال تحصیلی برای استفاده دانش‌آموزان تحویل آموزش و پرورش شده و از آنها بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت این مدارس 10 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: برخی از این مدارس نیمه‌کاره است که با اختصاص و جذب اعتبارت لازم توانسته‌ایم آنها را تکمیل کرده و با تجهیزات مناسب در اختیار دانش‌آموزان در سطح استان قرار دهیم.

قیامی با اشاره به اینکه در شهرهای پرجمعیت استان اردبیل با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم بیان کرد: به دلیل مهاجرپذیری شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد در این مناطق با کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستیم که با برنامه‌ریزی‌های مناسب باید این مشکلات برطرف شود که تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی در شهرک‌های مسکن مهر این شهرستان‌ها می‌تواند زمینه‌ساز رفع بخشی از مشکلات در این حوزه شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در زمینه داشتن کلاس‌های استاندار از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: با وجود اینکه میانگین کلاس‌های استاندارد در کشور 63 درصد است اما این میانگین در استان اردبیل 75 درصد بوده و وضعیت مطلوبی نسبت به کشور در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اختصاص یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی مدارس استان در سال 94 اظهار کرد: برای این امر نیازمند 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هستیم و انتظار می‌رود اعتبارات مورد نیاز از محل اعتبارات تخریب و بازسازی برای این امر اختصاص یابد تا بتوانیم اقدامات اساسی در این حوزه انجام دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار