مدارس جدید معارف با مدیریت حوزه علمیه ایجاد می‌شود
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اداره مهدهای کودک به آموزش و پرورش سپرده می‌شود، از ایجاد مدارس جدید معارف با مدیریت حوزه علمیه خبر داد و گفت: نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه فرهنگیان ۲۰ استان ایجاد شد.
کد خبر: ۸۵۷۰۲۰۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: علی‌اصغر فانی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، اظهار داشت: سند تحول وزارت آموزش و پرورش که سال 91 به تصویب رسیده و در یک بخشی از تصویب آن خودم هم حضور داشتم، مبنای برنامه ششم توسعه است.

وی با اشاره به اینکه در این سند 6 ساعت تربیتی همه جانبه دیده شده است، گفت: در دیداری که خدمت مقام معظم رهبری بودم، ایشان نکته‌ای فرمودند و گفتند که خوب است فرزندان آیات قرآنی را که در محاورات روزانه بیشتر از آن استفاده می‌شود، حفظ کنند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ماهم کتابی تحت عنوان حفظ موضوعی آیات قرآن کریم را با استفاده از ترجمه آیت‌الله مکارم شیرازی تدوین کردیم و نزدیک به 2 سال است که چاپ و در اختیار بچه‌ها قرار گرفته است.

فانی ادامه داد: ما آمدیم برای ابتدایی و متوسطه اول و دوم، کتاب‌هایی تحت عنوان امام شناسی آماده کردیم و در حال ترویج آن هستیم، علاوه بر اینکه بیش از 600 دارالقرآن طی این 2 سال در کشور فعال شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه نیز در کنار دیگر کتب دینی برای دانش‌آموزان دیده شده است، گفت: دانشگاه فرهنگیان گلوگاه تعلیم و تربیت در آموزش و پروش هستند.

فانی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در دانشگاه‌های معمولی با حدود 135 واحد مدرک کارشناسی می‌دهیم، ولی در دانشگاه فرهنگیان با 150 واحد این مدرک را می‌دهیم و سعی شده که واحدهای تخصصی با تجدید نظر در محتوا ارائه کنیم.

وی افزود: تا دو ماه گذشته، در 20 استان کشور نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های فرهنگیان از بین طلاب انتخاب شد و این نمایندگی‌ها در حال حاضر، در حال فعالیت هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کسانی که سطح سه حوزه هستند را ما از طریق آزمون جذب می‌کنیم و یک سال دوره حرفه‌ای معلمی را در دانشگاه‌های فرهنگیان می‌گذرانند و بعد از آن گواهی حرفه‌ای تعلیم و تربیت دریافت می‌کنند و به جذب آموزش و پرورش درمی‌آیند.

وی در ارتباط با پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک، گفت: متاسفانه بیش از 20 سال است که آموزش و پرورش درگیر با بهزیستی است، اخیراً معاونت حقوقی ریاست جمهوری رای داده که این کار برعهده آموزش و پرورش است. مقام معظم رهبری نیز در سیاست‌های کلی آموزش و پرورش که در اردیبهشت 92 اعلام فرمودند، نوشتند مهدکودک تا قبل از دانشگاه‌ها برعهده آموزش و پرورش باشد؛ امیدواریم بتوانیم نظارت عالیه بر مهدهای کودک را داشته باشیم.

فانی خاطرنشان کرد: در این دولت سیاست ما توسعه ارتباط‌ها هست و با نهادهای مختلف دینی برای توسعه مباحث جلسات خوبی داشتیم. شخصاً اعتقاد دارم که مدارس معارف را وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند به دلیل حساسیت‌هایی که دارد اداره کند، ولی آمادگی کمک داریم و احتمال دارد که امسال با مدیریت حوزه‌های علمیه 2 یا 3 مدرسه معارف جدید ایجاد شود.

 

ارسال نظرات