معاون وزیر انرژی روسیه گفت اگر قیمت نفت به زیر ۴۰ دلار برسد، تولید نفت این کشور ممکن است کاهش یابد.
کد خبر: ۸۵۷۰۲۰۶
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، الکسی تکسلر، معاون وزیر انرژی روسیه گفت، اگر قیمت نفت به زیر 40 دلار برسد، تولید نفت این کشور ممکن است کاهش یابد. این اولین باری است که روسیه یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان اذعان می کند که قیمت نفت ممکن است بر تولید تاثیر بگذارد.

روسیه تاکنون اصرار داشت که حتی اگر قیمت نفت به زیر 30 دلار برسد، این کشور به صورت عامدانه تولید خود را کاهش نخواهد داد. این موضع برخی از صادر کنندگان نفت را که خواهان کاهش های هماهنگ شده تولید برای جلوگیری از افت قیمت نفت هستند، ناامید کرده بود.

تکسلر به خبرنگاران گفت: «اگر قیمت نفت به زیر 40 دلار در هر بشکه برسد، ما به احتمال زیاد با کاهش تولید مواجه خواهیم شد.»

وی افزود، هرگونه کاهش تولید در شرایطی رخ خواهد داد که شرکت های فعال در زمینه انرژی مجبور به تغییر رویکرد خود خواهند شد و اگر قیمت نفت به شکل مستمری زیر 45 دلار معامله شود،  شرکت ها شروع به بازنگری در مدل های فعالیت تجاری خود خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: «با قیمت 40 تا 45 دلاری هر بشکه نفت، اگر قیمت پایین نفت برای طولانی مدت تداوم یابد، شرکت ها در مدل های خود تجدیدنظر خواهند کرد.»

پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا در مورد سلامت اقتصاد جهانی هشدار داد و نشانه هایی از اینکه تولید کنندگان بزرگ نفت تولید بالای خود را تداوم خواهند بخشید، مشاهده شد، قیمت نفت برنت دیروز به زیر 49 دلار در هر بشکه رسید.

اظهارات تکسلر، ممکن است به منزله ارسال سیگنالی به اوپک در مورد آمادگی روسیه جهت همکاری در زمینه کاهش تولید تلقی نشود. اما این سخنان نوعی تغییر در اظهارات رسمی مقامات روسی تلقی می گردد. پیش از این قزاقستان، دیگر تولید کننده مهم نفت نیز اذعان کرده بود که اگر قیمت نفت به 30 دلار در هر بشکه برسد، ممکن است تولید نفت این کشور در سال آینده ده درصد کاهش یابد.

ارسال نظرات