فرماندار شهرستان اردبیل گفت: نگاه به مسئله آب در اردبیل باید فنی و کارشناسانه بوده و از نظرات کارشناسانه افراد متخصص در این زمینه استفاده شود و نباید برنامه‌ها معطوف به رضایت مقطعی مردم باشد.
کد خبر: ۸۵۷۰۲۱۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جواد زنجانی، در آئین تودیع و معارفه مدیر منابع آب شهرستان اردبیل اظهار داشت: اولویت اول و آخر اردبیل مسئله آب است و برای صیانت از منابع آبی و جلوگیری از هدررفت این منابع برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی از سوی متولیان و دست‌اندرکاران امر انجام شود.

وی افزود: همه برنامه‌های آمایش سرزمینی، طرح‌های توسعه کشاورزی، صنعتی و اقتصادی باید با محوریت آب و لحاظ کردن نظرات و اولویت‌بندی‌های آب منطقه‌ای اردبیل هماهنگ شود و بر این اساس و در شرایط فعلی که با مشکل کم آبی هم در بخش زراعی و هم در بخش آب شرب مواجه هستیم، مدیریت آب و استفاده بهینه از آن در اولویت است.

فرماندار شهرستان اردبیل با تاکید بر این که نگاه به مسئله آب باید فنی و کارشناسانه باشد، بیان کرد: نگاه سیاسی و یا احیانا نگاه‌های انتخاباتی در مدیریت منابع آب به هیچ وجه قابل قبول نبوده چرا که این امر می‌تواند سبب به وجود آمدن مشکلاتی در این حوزه شود.

زنجانی تصریح کرد: باید در مطالعه و احداث سدها، تحقق حق‌آبه اردبیل از قزل‌اوزن، توسعه شبکه‌های آبیاری، احداث و توسعه تصفیه‌خانه‌ها و سایر موارد از نظرات کارشناسانه افراد متخصص و ریشه‌دار که سرمایه اصلی در این زمینه هستند، استفاده کرد و نباید برنامه‌ها معطوف به رضایت مقطعی مردم باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این آئین با قدردانی از فرماندار اردبیل به دلیل نگاه مثبت و تخصصی به بخش آب اظهار کرد: ما نیز این دیدگاه و نگاه مثبت مسئولین سیاسی اردبیل را برای خود یک فرصت می‌دانیم.

داود نجفیان افزود: تلاش و جدیت بر این است تا به دور از هر گونه نگاه سیاسی در این مسییر گام برداشته و با نگاه علمی و کار تحقیقاتی اقدامات مفید و سازنده‌ای را در بخش آب انجام دهیم و این امر از اولویت‌های مهم در سطح استان اردبیل است.

در این آئین با اهدای لوح سپاس و قدردانی از تلاش‌های چندین ساله ایوب ورقایی به عنوان مدیر پیشین منابع آب اردبیل، سلامت عزیزی به عنوان مدیر منابع امور آب اردبیل معرفی شد.

ارسال نظرات