خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: عده‌ای در کشور به دنبال از بین بردن دشمنی آمریکا با ایران در میان مردم بوده و حتی ارتباط با آنها را بیان می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۷۰۳۱۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام احمد پناهیان صبح امروز در چهارمین همایش مدیران هیئات مذهبی سراسر کشور که در مجتمع ولایت قم برگزار شد با بیان اینکه نباید هدف هیئات جذب باشد، گفت: مدیران نباید وقتی وظیفه را درست انجام داده‌اند ولی نتیجه مطلوب کسب نکرده‌اند ناامید شوند.

وی اظهار کرد: مدیریت هیئت بسیار مهم است چرا که مدیر، هیئت را برنامه‌ریزی می‌کند البته باید بدانیم مبدأ هیئت خود ائمه هستند و مدیر فقط باید برنامه‌ریزی برای اجرای بهتر برنامه‌ها انجام دهد نه اینکه فکر کند صاحب هیئت است و می‌تواند هرکاری در این هیئت انجام دهد.

این استاد حوزه با اشاره به حدیثی بیان کرد: در مدیریت هیئت باید خواست خدا در اولویت قرار گیرد، همچنین خواندن ادعیه از جمله دعای کمیل، ندبه و عاشورا به صورت پرشور مدنظر هیئات باشد.

وی معرفت و شناخت حضرت سیدالشهداء (ع) را دارای اهمیت بالایی دانست و گفت: کسی که در عید قربان به جای اسماعیل قربانی شد امام حسین (ع) از ذریه حضرت ابراهیم است و به همین دلیل خداوند لفظ ذبح عظیم را به کار برد، یعنی ذبح عظیم امام حسین(ع) است.

پناهیان با اشاره به اینکه نخستین گام مدیریت در هیئت اُنس و اخوت است، خاطرنشان کرد: جوانان رقیق القلب هستند، اگر رعایت قلب جوانان شود هیئت مامنی برای حضور جوانان خواهد شد.

وی ادامه داد: هیئت می‌تواند بستری برای محبت، تلطیف قلوب و دوستی بین مردم باشد، البته این کار باید به صورت درست انجام شود تا این موضوع راهی برای ایجاد مشکلات نباشد.

پناهیان با بیان اینکه یکی از دلایل اخوت در جبهه دوستی عمیق بین رزمندگان بود، گفت: قم تنها شهری بود که در هشت سال دولت اصلاحات در مقابل توهینات آنها نسبت به اسلام و ائمه معصومین(ع) مقابله کرد.

وی تصریح کرد: اختلاف بین هیئات باید از بین رود، هیئات باید جایی برای دوستی باشد در حالیکه شاهد هستیم در حال حاضر بعضی از هیئات با یکدیگر اختلاف دارند.

این کارشناس دینی با اشاره به مقاله‌ای‌ از جفری ورسون دین شناس ضد دین آمریکایی بیان کرد: این دین شناس یهودی می‌گوید ایرانیان شاه را یزید دانستند و با آن به جنگ پرداختند الان نیز آمریکا را یزید و رهبری را ولایت بر حق می‌دانند اگر جای این دو را جابه‌جا کنیم موفق خواهیم شد.

پناهیان گفت: یکی از ویژگی‌های جوانان حق طلبی است، حتی اگر در ظاهر با ما هم‌خوانی نداشته باشد ولی با بیان حق جذب هیئت خواهند شد.

وی تاکید کرد: رهبری نگران جریان استکبار ستیزی در کشور هستند، عده‌ای در کشور به دنبال از بین بردن دشمنی آمریکا با ایران در میان مردم بوده و حتی ارتباط با آنها را بیان می‌کنند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه حضرت زینب پرچم(س) صدق را بلند کرد، اظهار کرد: یکی از دلایل محبوبیت رهبری این است که همیشه حق می‌گوید.

وی دلیل اساسی امام حسین(ع) در واقعه کربلا را استکبار ستیزی اعلام و عنوان کرد: امام حسین(ع) زمانی که از مکه به سوی کربلا حرکت می‌کردند، به یاران خود فرمودند «هر کسی می‌خواهد برای ما جان دهد با ما همراهی کند».

پناهیان با اشاره به اینکه هیئت جای همراهی با امام حسین (ع) است، گفت: جوان اهل سختی است چرا که جوان حق مدار بوده و جنس حق از سختی است، از طرفی جوان سرعت‌العمل دارد و عمل گراست در همین راستا باید کارها را به دست جوانان دهیم.



ارسال نظرات
پر بیننده ها