مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

راویان دفاع مقدس در بیان خاطرات خود مبالغه نکنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان راویان دوران دفاع مقدس باید در بیان خاطرات خود مبالغه نکنند و رعایت انصاف داشته باشند، گفت: نشر و یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس باید به‌گونه ای باشد که زمینه ساز انحراف و سوء استفاده دشمنان را فراهم نکند.
کد خبر: ۸۵۷۰۳۲۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲

حجت‌الاسلام جمال یاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با بیان اینکه تاریخ ملل و کشورها در بسیاری از مقاطع ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارد، اظهار کرد: پدیده انقلاب اسلامی ایران در قرن بیستم یکی از اتفاقات غیرقابل تصور و پیش بینی برای تمام ملت های دنیا بوده است.

وی با اشاره به اینکه هدف جنگ تحمیلی علیه ایران از پای درآوردن انقلاب و شکست حرکت های مردمی بود، افزود: هشت سال دفاع مقدس طولانی ترین جنگ تاریخ و عنصر مهم هدایت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیرویی فراینده طی آن دوران بود که بعنوان مهم ترین و برجسته ترین مولفه در پیروزی دفاع مقدس نقش آفرین بوده است.

رئیس کارگروه تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس با اظهار اینکه همه اقشار جامعه اعم از دانشگاهیان، حوزویان، بازاریان و صنوف در پیروزی دفاع مقدس نقش داشته اند، تاکید کرد: این امر نشان دهنده بیداری همه اقشار جامعه اعم از پیر و جوان در آن مواقع حساس و سرنوشت ساز است که باوجود اینکه طی آن سال‌ها افراد ارزشمند زیادی را از دست دادیم ولی لحظه ای دست از مقاومت نکشیدند.

وی با عنوان اینکه بخش عظیم افرادی که طی دوران دفاع مقدس مورد ترور قرار گرفتند را روحانیون تشکیل می دهند، بیان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای یادآوری شهدای ترور روحانی و شهدای تبلیغ است که جان خود را در راه دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب فدا کردند.

حجت الاسلام یاری از برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای روحانی ترور گیلان همزمان با هفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: این مراسم با هدف گرامیداشت یاد ۷ نفر از روحانیون استان شهید آیت الله احسانبخش و حجج الاسلام حبیب زاده، شهید اصغری، شهید مرتضی خدادادی، شهید عسگری، شهید زحمتکش و شهید عبدالحسن رضایی روز دوشنبه ۳۰ شهریور در مصلی رشت برگزار می شود.

وی به برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه همزمان با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: باید تلاش کنیم تا نقش افرادی که در دوران دفاع مقدس زحمت های بسیاری کشیدند تحریف نشود لذا افرادی که آن دوران را از نزدیک دیده اند و شاهد ایثارگری ها و رشادت ها بوده‌اند باید به بیان واقعیات برای اقشار جامعه به‌ویژه نسل جوان بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه راویان دوران دفاع مقدس باید در بیان خاطرات خود مبالغه نکنند و رعایت انصاف داشته باشند، خاطرنشان کرد: نشر و یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس باید به‌گونه ای باشد که زمینه ساز انحراف و سوء استفاده دشمنان را فراهم نکند.

ارسال نظرات