خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: همه مصادیق عملی و تمام الگوهای مورد نیاز برای یک زندگی موفق را می‌توان در ارزش‌های دفاع مقدس جست‌و‌جو و به آن دست پیدا کرد.
کد خبر: ۸۵۷۰۳۲۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: برنامه‌های این هفته همزمان با سراسر کشور از روز سه‌شنبه 31 شهریور ماه آغاز و تا سه‌شنبه هفتم مهر ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای این هفته افزود: روز اول به عنوان نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی، روز دوم با عنوان روحانیت، علم و دانش‌پژوهی و سربازان، روز سوم با عنوان شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی، روز چهارم با عنوان معنویت، زنان، خانواده و سلامت و روز پنجم با عنوان دفاع همه‌جانبه، جوانان، پشتیبانی مردمی و اصناف نامگذاری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در خصوص نامگذاری دیگر روزها بیان کرد: روز یکشنبه پنج مهر ماه با عنوان ولایتمدرای، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان، روز دوشنبه 6 مهر ماه با عنوان وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و بیداری و استکبارستیزی و روز سه‌شنبه هفتم مهر ماه نیز با عنوان فرماندهان، عزت‌مداران و حماسه‌آفرینان نامگذاری شده است.

حسینی برنامه‌های روز اول را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: رژه اقتدار نیروهای مسلح و نمایش توانمندی‌ و نوآوری در صنعت علمی و دفاعی کشور انجام شده و در روز دوم نیز که با روز عرفه مصادف شده است از نقش و جایگاه روحانیت در دفاع مقدس تجلیل به عمل آمده و روز پاسداشت سربازان، دانش‌آموزان و دانشجویان در عرصه علم و دانش خواهد بود.

وی ادامه داد: روز سوم روز عید سعید قربان، روز تجلیل از خانواده و جانبازان و روز دیدار با جانبازان و عطرافشانی مزار مطهر شهدا خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ابراز کرد: حضور پرشور در نماز جمعه، تجلیل از نقش و جایگاه زن در دفاع مقدس و توجه ویژه به نقش خانواده و تربیت فرزندان و ترویج ارزش‌های دینی و سبک زندگی اسلامی و همچنین سلامت جسم و روان با ورزش همگانی از محورهای تبلیغی روز جمعه سوم مهر ماه خواهد بود.

حسینی توجه دادن به بصیرت‌افزایی و حفظ غرور ملی در پیشبرد کشور، اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیر عامل و پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس را از برنامه‌های روز شنبه چهارم مهر ماه اعلام کرد و افزود: تبیین نقش ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و گرامیداشت سالروز عملیات ثامن‌الائمه (ع) و تجلیل از رزمندگان، جهادگران و آزادگان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس از برنامه‌های روز یکشنبه پنجم مهر ماه خواهد بود.

وی در خصوص برنامه‌های روز دوشنبه ششم مهر ماه اظهار کرد: تبیین نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری، وحدت ملی، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبار ستیزی به عنوان الگوی نهضت‌های مقاومت و پایداری و بیداری اسلامی برنامه‌های این روز را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نکوداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس از جمله شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا را از برنامه‌های روز سه‌شنبه هفتم مهر ماه اعلام کرد.

حسینی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هفته دفاع مقدس به قشر و گروه خاصی تعلق ندارد، افزود: تکریم و ترویج این هفته وظیفه همه اقشار جامعه است.

وی با بیان اینکه دو خطر تحریف و فراموشی این مهم را تهدید می‌کند تاکید کرد: همه برنامه‌ها و اقدامات باید با نگاهی هوشمندانه و عالمانه به موضوع دفاع مقدس داشته و آن را از این خطرها محافظت کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر یاد کرد و گفت: همه مصادیق عملی و تمام الگوهای مورد نیاز برای یک زندگی موفق را می‌توان در ارزش‌های دفاع مقدس جست‌و‌جو و به آن دست پیدا کرد.

حسینی در خصوص شعار امسال هفته دفاع مقدس اظهار کرد: شعار امسال هفته دفاع مقدس با عنوان ما می‌توانیم در نظر گرفته شده و برنامه‌های این هفته در سه سطح سراسری و کشوری، استانی و شهرستانی و سطح ادارات و ارگان‌ها به اجرا در می‌آید.



ارسال نظرات