خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون فرهنگی شورا خبرداد:

همراهی شورا و شهرداری در تعویض سنگ قبور شهدای شهر/جشنواره روز قزوین امسال هدفمند برگزار شد

در پی موافقت شورای شهر برای اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار از سوی شهرداری برای تعویض 100 سنگ قبر از یکهزار سنگ قبر شهیدان گلزار شهداء قزوین، این موضوع در کمیسیون فرهنگی با حضور اعضای شورا و نمایندگان دیگر دستگاههای متولی مورد بررسی بیشتری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۵۷۰۴۱۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین ، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ حسین صلح جو با بیان این خبر افزود: با توجه به درخواست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از شورا و شهرداری برای تعویض قبور شهداء قزوین، این مساعدت مالی انجام می شود.

وی با تأکید بر اینکه گلزار شهداء قزوین یکی از مزار شهداء مطرح در کل کشور به شمار می آید، افزود: گذشت زمان موجب تخریب و یا شکسته شدن قبور مطهر برخی شهیدان شده است که ضرورت دارد نسبت به زینت بخشیدن به چهره ظاهری این گلزار تلاش شود.

صلح جو با اشاره به نتایج و تأکیدات بیان شده در جلسه کمیسیون فرهنگی، گفت: ایجاد امنیت و نظم اجتماعی، برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی، تلاش برای حفظ جایگاه و کاربرد معنوی گلزار شهداء و مجموعه امامزاده حسین (ع) از مهمترین مواردی بود که مورد توجه قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا همچنین خاطرنشان کرد: سازمانهای آرامستانها، خدمات طراحی، فرهنگی _ ورزشی، سازمان بنیاد شهید را در این بخش همراهی خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به گزارشی که مدیر عامل سازمان فرهنگی در جلسه این کمیسیون از برنامه های اجرا شده در روز قزوین ارائه داده است، گفت: با صرفه جویی حداکثری هزینه ها، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و دولتی و مشارکت دیگر دستگاهها توانستیم در راستای اجرای این جشنواره همت گماریم.

وی خبرداد: در آینده نزدیک گزارش برنامه های مالی و هزینه های انجام شده در جشنواره روز قزوین به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

صلح جو اضافه کرد: در جشنواره امسال، شرکت های پیمانکار، طراحان، هنرمندان و مجریان جشنواره همگی بومی بودند و این مهم جای مباهات دارد که توانسته ایم مشارکت شهروندان را در برگزاری یک جشنواره موفق و با استفاده از ظرفیت های شهر حاصل نماییم.

این عضو شورا با اشاره به برنامه هایی که از سوی سازمان فرهنگی و دیگر دستگاههای متولی در روز قزوین امسال برگزار شده، گفت: اجلاس شهرداران آسیایی، پیاده روی خانواده، مسابقه فوتبال محلات، جنگ عصرگاهی و شبانگاهی، روایتگری تاریخ عهد صفوی، جشنواره قیمه نثار و یادواره شهر شاهدان بی پلاک از جمله برنامه هایی بود که بازتاب خوبی داشتند و اغلب آنها با استقبال شهروندان همراه بود.

وی در خاتمه گفت: جشنواره امسال هدفمند و با برنامه ریزی مطلوبی در راستای صرفه جویی و دقت حداکثری در بودجه بیت المال برگزار شد و تمامی مدیران مرتبط استان در جلسات برنامه ریزی و هماهنگی روز قزوین که در دفتر معاون استاندار با حضور مدیران مربوطه برگزار می شد، در جریان موضوعات قرار گرفتند.

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار