مدیرکل سازمان استاندارد استان تهران با بیان اینکه هماهنگی دستگاه‌ها در اجرای وظایف مانع موازی کاری در بازرسی‌ها خواهد شد، گفت: سازمان کل استاندارد هنوز اطلاعی از شرکت های آب معدنی که سازمان غذا و دارو آنها را غیر استاندارد اعلام کرده ندارد.
کد خبر: ۸۵۷۰۴۵۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسلم بیات  در رابطه با توقف آب معدنی‌های غیر استانداردی که سازمان غذا و دارو آنها را از سطح بازار جمع آوری کرده است، اظهارداشت: تا کنون لیستی از آب معدنی‌های غیر استاندارد به سازمان استاندارد ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی دستگاه‌ها در اجرای وظایف مانع اقدامات مجدد در بازرسی‌ها خواهد شد، افزود: سازمان کل استاندارد هنوز اطلاعی از شرکت های آب معدنی که سازمان غذا و دارو آنها را غیر استاندارد اعلام کرده ندارد. این در حالی است که اسم این شرکت ها باید به سازمان استاندارد ارائه و اصالت پروانه آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیر کل استاندارد استان تهران با بیان اینکه این سازمان در روند بازرسی‌های خود آب معدنی‌های غیر استاندارد را شناسایی و ضمن توقف تولید پرونده آنها را برای صدور حکم به مراجع قضایی ارسال می‌کند، گفت: برخی از متخلفین از برندهای معتبر استفاده کرده و با جعل  و نصب آنها بر روی محصولات خود  اقدام به فروش می‌کنند.

بنا به این گزارش ، پیش از این دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو  ﺑﺎ اﺷﺎﺭه ﺑﻪ دﺳﺘﻮﺭ ﻭﺯﻳﺮ ﺑﻬﺪاﺷﺖ ﻣﺒﻨﻲ ﺑﺮ ﺑﺮﺭﺳﻲ و ﺁﻧﺎﻟﻴﺰ ﺁﺏ‌ﻫﺎﻱ ﻣﻌﺪﻧﻲ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺳﻂﺢ ﺑﺎﺯاﺭ، اﺯ ﺑﺮﺭﺳﻲ و ﺁﻧﺎﻟﻴﺰ بیش از 300 برند آب معدنی از نظر آلاینده‌های شیمیایی و میکروبی ﻃﻲ ﻳﻚ ﻣﺎه اﺧﻴﺮ ﺧﺒﺮ داد و گفته بود: از این تعداد برند آنالیز شده، کمی بیشتر از 10 درصد از آب معدنی های موجود دارای آلاینده‌های شیمیایی، میکروبی، فلزات سنگین، نیترات و نیتریت بودند که دستور جمع آوری این آب معدنی ها از سطح بازار داده شد.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، شرکت‌های تولید کننده آب معدنی که توقف تولید دریافت کردند تا اصلاح میزان آلاینده‌ها و حذف آنها نمی توانند محصول خود را در سطح بازار عرضه کنند.

ارسال نظرات