خبرهای داغ:
با حضور مردم و مسئولان

کتاب «وای مرگ، وای پس از مرگ» در لامرد رونمایی شد

از کتاب «وای مرگ، وای پس از مرگ» نوشته موسی هنرپیشه، نویسنده لامردی رونمایی شد.
کد خبر: ۸۵۷۰۴۷۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس از لامرد،  با حضور صدها تن از مردم شهر لامرد از کتاب «وای مرگ؛ وای پس از مرگ» رونمایی شد.

در این آیین امام جمعه لامرد با بیان اینکه غذا خوردن در مراسم فاتحه از مکروهات است اظهار داشت: باید این هزینه‌ها صرف خیرات ماندگار شود و از مردم می‌خواهم به این سنت نبوی مقید باشند.

حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر هاشمی با تقدیر از نویسنده کتاب که به یکی از مشکلات فرهنگی اجتماعی این شهر پرداخته است افزود: من با نگاهی به کتاب، دیدم که این مشکل اجتماعی به‌خوبی بررسی‌ شده است.

همچنین نویسنده کتاب «وای مرگ، وای پس از مرگ» نیز با اهدای 50 جلد کتاب به مردم، این کتاب را با 25 درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

این رونمایی طی مراسمی دیگری همزمان در بخش علامرودشت لامرد نیز با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام احمد باقری‌نیا امام‌جمعه این بخش و با اهدا 60 جلد کتاب انجام شد.

در حاشیه این مراسم موسی هنرپیشه نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد گفت: پس از چاپ کتاب‌هایی در حوزه‌های دفاع مقدس، قرآن و حجاب، احساس نیاز می‌شد که در حوزه فرهنگ و آداب‌ و رسوم مردم به‌ویژه مراسم فاتحه‌خوانی‌ها که هر از چند مدتی بر تجملات آن افزوده می‌شود، مطالب خود را به چاپ برسانیم، به‌‌ویژه آنکه می‌دیدیم در مورد غذا دادن در مراسم فاتحه که از مکروهات است، چشم و هم‌چشمی‌ها بیشتر شده و ممکن است این مسائل به حدی شود که فقرا و مستمندان دچار تنگنا و عُسر و حَرَج شوند، از این‌رو بر آن شدیم کتابی را با عنوان «وای مرگ؛ وای پس از مرگ» که پژوهش‌های آن از سال 91 آغاز شده به اتمام و چاپ برسانیم.

وی افزود: این کتاب با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری فانوس وصال در 128 صفحه و در انتشارات حماسه قلم استان قم چاپ شد که امیدواریم مورد علاقه و استفاده مردم لامرد و دیگر شهرستان‌ها واقع شود.

این نویسنده لامردی در مورد فصول کتاب خود تصریح کرد: این کتاب در چهارفصل و یک‌فصل ضمیمه تنظیم‌ شده که در این فصول علاوه بر توضیح و شرح مراسم فاتحه‌خوانی و بیان نقاط قوت و ضعف این مراسم به یکی از نقاط ضعف عمومی آن یعنی غذا دادن در فاتحه‌ها اشاره‌ شده و آن را در قرآن و روایات شیعه و سنی مورد بحث قرار داده‌ایم و بیش از 40 راه‌ حل ارائه کرده‌ایم تا کسانی که می‌خواهند روح امواتشان را با خیرات، شاد کنند کارهای ماندگاری مانند احداث سقاخانه و اکرام یتیم و کمک به احداث بیمارستان و درمانگاه و مساعدت به بیماران خاص را به‌جای غذا دادن مکروه، به‌کار گیرند.

هنرپیشه از عموم مردم و به‌ویژه روحانیت خواست در ایام ماه محرم و صفر در این مورد کار کنند تا شاید این مسئله نیز مانند مراسم عیدانه اصلاح شود.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: شاهد برگزاری مراسم فاتحه‌خوانی و اطعام تا سقف 75 میلیون تومان نیز هستیم و فقرا ناچارند ادای پولدارها را در بیاورند و خود را برای یک مکروه و گاهی حرام این‌گونه خود را به‌زحمت بیندازند در صورتی‌ که خود خانواده متوفی به این پول‌ها سخت نیازمند است و این شهر حتی یک استراحتگاه بین‌راهی برای مسافران یا یک سقاخانه ندارد تا جگر تشنه‌ای خنک و رهگذری سیراب و یتیمی اکرام شود.

به گزارش فارس، موسی هنرپیشه دبیر آموزش‌ و پرورش و استاد دانشگاه‌های لامرد و جانباز 35 درصد شیمیایی بوده که تاکنون 14 کتاب در حوزه دفاع مقدس، قرآن و فرهنگ عمومی منتشر کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها