خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اغلب مشکلات حمل‌ و نقلی و ترافیکی در شهر شیراز به تداخل وظایف در حوزه مدیریتی برمی‌گردد.
کد خبر: ۸۵۷۰۴۸۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

احمدرضا نقیب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج فارس، در شیراز اظهار داشت: در عین‌ حالی که فشارهای بسیاری بر روی شورای اسلامی این شهر بود که بازنگری در طرح جامع حمل‌ و نقل و ترافیک کلان‌شهر شیراز به‌طور مجدد توسط دانشگاه صنعتی شریف صورت گیرد اما با اعتقادی که به توانمندی‌های دانشگاه شیراز داریم این بازنگری توسط دانشگاه شهر خودمان انجام خواهد شد.

وی افزود: انجام بازنگری در طرح مطالعات جامع حمل‌ و نقل و ترافیک شیراز در شورای اسلامی این شهر توسط دانشگاه شیراز مصوب و به‌عنوان یک تکلیف به شهرداری این شهر برای اجرا ابلاغ شد.

نقیب‌زاده اضافه کرد: امیدواریم با شکل‌گیری مرکز تحقیقات حمل‌ و نقل و ترافیک دانشگاه شیراز زمینه راه‌اندازی این رشته در دانشگاه شهرمان فراهم شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اغلب مشکلات حمل‌ و نقلی و ترافیکی در شهر شیراز به تداخل وظایف در حوزه مدیریتی برمی‌گردد تصریح کرد: تداخل وظایف مشخص‌شده در شهرداری‌ها به‌ویژه در کلان‌شهر شیراز و مجموعه پلیس راهور در بخش‌های برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرا اساسی‌ترین مسئله‌ای است که با آن رو‌به‌رو هستیم.

نقیب‌زاده اضافه کرد: ضعف حضور پلیس در برنامه‌ریزی‌ها منجر به عدم اجرای کامل طرح‌ها و مصوبات شورای عالی ترافیک این استان و کشور شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه هرچند با همدلی و تعامل بعضی از مسائل در زمینه‌های ترافیکی در شهر شیراز حل‌ و فصل شده اما بسیاری از موارد که نقش کلیدی در راستای رفع مشکلات حمل‌ و نقلی و ترافیکی دارد به دلیل تفاوت نگاه‌ها در مجموعه شهرداری که جایگاه قانونی مشخصی دارد با پلیس راهور که به‌عنوان مجری این امر باید اقدام کند، موجب اتلاف هزینه و تأخیر در رسیدن به اهداف شده است.

نقیب‌زاده در ادامه با بیان اینکه این جایگاه یا باید به‌طور کامل به شهرداری و یا پلیس راهور واگذار شود، خاطرنشان کرد: تجربه عملکردها در این شهر نشان می‌دهد در صورت تحقق این امر بسیاری از مسائل در این حوزه در سطح شهر شیراز حل خواهد شد که امیدواریم متولیان مربوطه اصلاحات لازم را در این زمینه صورت دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در بازنگری طرح جامع حمل‌ و نقل و ترافیک شهر شیراز باید طرح‌های کوتاه و میان‌مدتی را مشخص کنیم و برای طرح‌های بلندمدت نیز برنامه داشته باشیم، اظهار داشت: اجرای طرح محدوده ترافیک این کلان‌شهر، تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی، مکانیزه کردن و هوشمندسازی کنترل ترافیک باید در طرح‌های کوتاه و میان‌مدت ما دیده شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: آنچه باید در نگاه کلان در برنامه‌های بلندمدت ترافیکی به آن‌ها بپردازیم موضوع کاهش سفرهای درون‌شهری که یکی از محورهای اصلی این برنامه است مدنظر قرار گیرد و زیرساخت‌ها در حوزه فناوری را دنبال کنیم.

نقیب‌زاده بیان کرد: در کنار برنامه‌ریزی برای کاهش سفرهای درون‌شهری و بهره‌گیری از فناوری و تهیه زیرساخت‌ها در این زمینه باید به فرهنگ‌سازی بپردازیم تا برای اخذ خدمات در محدوده مرکزی شهر انگیزه‌ای نباشد و شهروندان بتوانند از خدمات موردنیاز در محدوده منزل خود استفاده کنند.

وی گفت: در برنامه‌های بلندمدت باید اقداماتی در زمینه شهرسازی صورت گیرد و تمرکز بعضی از خدمات از مناطق مرکزی شهر که ایجاد بار سنگین ترافیک می‌کند از میان برداشته شود.

نقیب‌زاده با بیان اینکه در زمینه شهرسازی باید در دو سطح برنامه‌ریزی کنیم اضافه کرد: ساماندهی وضعیت موجود با پالایش فعالیت‌هایی که در حال حاضر شکل‌ گرفته و ایجاد ترافیک سنگین می‌کند و همچنین پیشگیری از این مشکلات برای آینده شهر را باید در نظر بگیریم.

وی در پایان گفت: امیدواریم مرکز تحقیقات حمل‌ و نقل و ترافیک دانشگاه شیراز با همکاری مدیران در سطح این شهر بتواند به نتایج مطلوبی برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها