رئیس اداره میراث فرهنگی مشگین شهر گفت: ظرفیت هنرمندان در معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری مشگین‌شهر به ویژه پل معلق باید بکارگیری شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۵۰۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل ، شهروز حیدری، در مراسم اختتامیه جشنواره برترین عکس طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی هنری منطقه نمونه گردشگری نورسبلان حرکت مثبتی برای جذب هنرمندان به فعالیت‌های هنری و برپایی نمایشگاه عکس و نیز برگزاری جشنواره‌های هنری می‌باشد و در این راستا هنرمندان ظرفیت‌های گردشگری مشگین‌شهر را معرفی کنند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری عکس در تبلیغات عنوان کرد: برپایی نمایشگاه عکس از قابلیت‌های گردشگری پل‌معلق از زوایای مختلف، در معرفی سازه مهندسی بومی این پل و مناظر قابل رصد از روی پل که دره زیبای خیاو چایی هست می‌تواند در جلب گردشگران داخلی از سراسر کشور مهم باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی مشگین‌شهر تصریح کرد: این شهرستان به لحاظ داشتن مناظر طبیعی و تاریخی، آبگرمهای معدنی و کوه سبلان برای ورود گردشگران بسیار غنی هست که در صورت معرفی شدن این آثار و ورود سرمایه گذاران به این منطقه شاهد رشد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال می شویم و در این راستا حضور هنرمندان و اصحاب قلم می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی مشگین‌شهر افزود: از نظر تاریخی این شهرستان با داشتن بیش از 420 محوطه تاریخی و اماکن متبرکه یکی از شهرستان های مهم استان اردبیل است که در آذربایجان از نظر اماکن باستانی و تاریخی کمتر منطقه‌ای به پای این شهرستان می رسد ولی متأسفانه به لحاظ تبلیغات کم تمام قابلیت های این شهرستان شناخته نشده است.

حیدری افزود: افتتاح پل معلق تأثیر مهمی در معرفی جاذبه های گردشگری این شهرستان داشته که امید می رود با ادامه این روند شاهد توسعه گردشگری این شهرستان در سراسر کشور بشویم چراکه این شهرستان با داشتن گنجینه ای مانند شهریری با قدمت شش هزار سال قبل از میلاد و همچنین طولانی ترین پل معلق خاورمیانه که از نظر طول در منطقه یکه تاز است، می تواند به عنوان قطب مهم گردشگری در کشور فعال باشد.

ارسال نظرات