فرماندار بیله‌سوار/

نظارت بر ذبح و توزیع گوشت در بیله‌سوار تشدید می‌شود

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: در آستانه عید سعید قربان نظارت بر ذبح و توزیع گوشت در شهرستان بیله‌سوار تشدید می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۵۱۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل ، آرام حلیم، در جلسه کمیته تنظیم بازار شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: موضوع تنظیم بازار، یکی از کمیسیون‌ها و زیرمجموعه اقتصاد هر شهرستان بوده و باید به صورت تخصصی و با نگاه مدیرانه‌تری به مشکلات اقتصادی شهرستان پرداخت شود.

وی با اشاره به دغدغه‌های دولت در آرامش بازار و کاهش تورم بیان کرد: بازار در حال حاضر از آرامش نسبی و ثبات بیشتری برخوردار است و باید تلاش‌ها بر تداوم این ثبات و پایداری در بازار باشد تا بتوانیم در جلب رضایتمندی مردم موثر واقع شویم.

حلیم خواستار نظارت بیشتر در راستای هماهنگی لازم در آستانه بازگشایی مدارس و تنظیم بازار شد و افزود: بازرسان با دقت و تلاش بیشتر بر کیفیت‌ها و قیمت‌ها نظارت داشته و از هیچ خلاف و سرپیچی چشم‌پوشی نکنند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: تاریخ 8 سال دفاع مقدس سرشار از عشق و ایثار و مقاومت است و ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدای ما سبب عزت و سربلندی نظام بوده و باید تمهیدات لازم در برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته دفاع مقدس در دستور کار ادارات شهرستان قرار گیرد.

وی با توجه به فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس و تاکید بر همکاری متقابل دستگاه‌های مرتبط با موضوع تنظیم بازار تصریح کرد: تامین مایحتاج و توزیع آن در شهرستان، امری مهم و ضروری است که باید دستگاه‌های مرتبط در کنار هماهنگی اجازه ندهند خللی در بازار به وجود آید.

حلیم با بیان اینکه موضوع اطلاع‌رسانی و آموزش و فرهنگسازی مصرف از وظایف مهم کمیته تنظیم بازار است، افزود: بایستی با ملاک عمل قرار دادن فرامین مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی نسبت به حمایت از تولیدات داخلی اقدام شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: فکر بیشتر در شهرستان روی مصرف متمرکز شده است و مردم از حوزه تولید بیشتر استفاده نمی‌کنند و سعی خواهیم کرد با همکاری مدیران استانی و بانک‌ها، واحدها و بنگاه‌های نیمه‌فعال و غیرفعال را احیا کنیم و در گام نخست باید این واحدها شناسایی شود و جلساتی با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برگزار شود تا مشکلات بنگاه‌ها بررسی و حل و فصل شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در سطح شهرستان، خواستار نظارت، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بر ذبح و توزیع گوشت در ایام عید سعید قربان شد و گفت: اداره صنعت و معدن و تجارت موظف است گزارش روزانه بازدید از نانوایی‌های شهرستان را در پایان هفته به فرمانداری شهرستان به‌صورت مکتوب ارائه کند.

حلیم از شهرداری خواست به منظور رفاه حال شهروندان و احترام به حقوق شهروندی، از ابتدای مهر ماه طرح جمع آوری سد معبر در معابر و خیابان‌های پرتردد به‌ویژه خیابان‌های منتهی به بانک‌ها و موسسات خدماتی را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با اشاره به آمار ارائه شده توسط صنعت، معدن و تجارت شهرستان گفت: تعداد واحدهای بازرسی شده در 6 ماهه گذشته امسال 8 هزار و 123 مورد بوده است که 256 مورد برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده و در حوزه نانوایی 510 مورد بازرسی صورت گرفته است که 52 مورد تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

در این جلسه برگزاری نمایشگاه پاییزه با 42 غرفه شامل کیف و کفش و نوشت‌افزار و یک غرفه نوشت‌افزار در بیرون از نمایشگاه و نیز درخواست دو نمایشگاه پاییزه در شهر جعفرآباد مغان به‌منظور تسهیل و کنترل قیمت بازار در دستور بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات