نمایند ولی فقیه در استان یزد:

باید همچون واقعه عاشورا پای واقعه غدیر ایستاد تا فراموش نشود

نمایند ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر باید به گونه ای باشد که توجه اهل تسنن را به خود معطوف گرداند، گفت:باید همچون واقعه عاشورا پای واقعه غدیر ایستاد تا فراموش نشود
کد خبر: ۸۵۷۰۵۳۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،فرماندهی سپاه الغدیر یزد و فرماندهان نواحی برگزار کننده همایش غدیر در سال 93 (اردکان ، ابرکوه ، میبد ، اشکذر ، و ناحیه مرکزی یزد ) و همچنین کارگردانان این همایش و مسئولین اردویی 5 ناحیه از این استان با آیت الله ناصری امام جمعه یزد دیدار کردند. 
 
بنابراین گزارش، سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر در زمینه برگزاری 5 سال متوالی همایش بزرگداشت غدیر نماینده ولی فقیه در استان گزارشی را ارائه نمود و امام جمعه یزد در جمع اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر با تأکید بر روشن شدن مسئله غدیر برای همه اظهار داشت: بازسازی واقعه غدیر باید به گونه ای باشد که توجه اهل تسنن را به این قضیه بیشتر کند. 
آیت الله ناصری افزود: در مسئله بازسازی واقعه غدیر به دنبال روشن تر شدن یک مطلب باشید و آن خواست خداوند متعال نسبت به مسئله اسلام و راه پیامبر(ص) و همچنین عمل به دستورات رسول گرانی اسلام بدون توجه به اینکه چه کسی عمل کرده یا چه کسی عمل نکرده است.
 
وی افزود: تکرار مسئله غدیر سوای از اختلاف افکنی ها و خدشه دار شدن وحدت باید گفته شود چراکه گفتن حقیقت ، واقعیت و دستور پیامبر اسلام نه تنها ممنوع نیست بلکه لازم و ضروری نیز است.
 
 
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه قرآن به صراحت بیان فرموده  که پیامبر اگر در موردی قضاوت و حکم کرد کسی حق دخالت در آن ندارد و این یک فریضه الهی است که گوش به حرف پیامبر بدهیم.
 
آیت الله ناصری با بیان اینکه امروز نیز برخی در مقابل بیانات رهبری موضع می گیرند که «ایشان مصلحت اندیشی می کنند و برخی چیزها را نمی گویند و ما می فهمیم در دل ایشان چه می گذرد» درست نیست چراکه همیشه ولی امر مسلمین همیشه سخنان خود را به صراحت و روشنی بیان کرده اند.
 
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اگر در زمان غدیر خم عده ای اجماع کردند که حرف پیامبر را اجرا نکنند برای شیعه قابل قبول نیست ولو اینکه همه بزرگان و اهل دین با هم اجماع کنند.
 
امام جمعه یزد گفت: با عدله مختلفه ثابت شده است که پیامبر در روز غدیر حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود اعلام کردند پس وقتی چیزی ثابت شد باید از آن اطاعت محض کرد به ویژه اینکه دستور پیامبر (ص) باشد.
 
آیت الله ناصری با بیان اینکه نباید با اهل تسنن دعوا داشت افزود: باید عقیده شیعه به درست در محضر اهل تسنن نمایش داده شود.
 
وی با اشاره به واقعه روز غدیر خم اذعان کرد: عده ای می گویند در کلام پیامبر «مولا» به معنای دوست است و در حقیقت پیامبر اعلام کرده علی را دوست می دارد اما جای سوال اینجاست که آیا در آن گرمای طاقت فرسا پیامبر هزاران نفر ار جمع می کند و بعد از ساعت ها انتظار، پیامبر تنها قصد اعلام « دوست داشتن علی(ع) را داشته است؟ که به روشنی مشخص است این حرکت عظیم برای کار تکراری که قبل از این واقعه هم پیامبر اعلام کرده بودند صحت ندارد و قابل قبول برای هیچ عقل سالمی نیست.
 
امام جمعه یزد ادامه داد: پاسخ به این سوالات که چرا پس از اعلام پیامبر عده ای ناراحت شدند و لج کردند؟ و چرا عده ای به علی (ع) تبریک و شادباش گفتند مسئله حقیقت واقعه غدیر خم روشن می شود.
 
آیت الله ناصری با بیان اینکه پس از واقعه غدیر خم مردم و جامعه منحرف شدند وبه سکوت رضایت دادند گفت: کوتاهی نسبت به واقعه غدیر از همان زمان و از همان کسانی که همراه پیامبر بودند آغاز شد و جامعه شیعه همیشه از اینکه آن افراد در ظرف دو ماه مسئله غدیر را به فراموشی سپردن گلایه دارد.
 
نماینده ولی فقیه در استان در پایان با اشاره به ماندگاری واقعه عاشورا با تکرار آن واقعه در روضه ها و مجالس امام حسین (ع) تصریح کرد: باید همچون واقعه عاشورا پای واقعه غدیر ایستاد تا فراموش نشود.
 
انتهای متن/د
ارسال نظرات
آخرین اخبار