دبير انجمن‌هاي ميراث فرهنگي كشور احياي انجمن‌هاي ميراث فرهنگي را يكي از راه‌هاي موثر براي حفاظت بيشتر از آثار تاريخي عنوان كرد و گفت: در استانها، استاندار، فرماندار و دهيار مسئول تشكيل انجمن‌هاي ميراث فرهنگي در سطوح مختلف استاني تا روستايي هستند.
کد خبر: ۸۵۷۰۶۳۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،‌ رحمت الله رئوف در كارگروه گردشگري استان سمنان، هدف از احياي انجمن‌ها را حفظ هويت فرهنگي و تاريخي كشور و جايگزين كردن صنعت گردشگري به جاي درآمدهاي نفتي عنوان كرد.

رحمت الله رئوف با اشاره به اينكه تا كنون يك ميليون اثر تاريخي در كشور شناسايي شده است، گفت: سازمان ميراث فرهنگي به تنهايي قادر به حفظ و حراست از اين آثار نيست.

وي احياي انجمن‌هاي ميراث فرهنگي را يكي از راه‌هاي موثر براي حفاظت بيشتر از آثار تاريخي عنوان كرد و افزود: در استانها، استاندار، فرماندار و دهيار مسئول تشكيل انجمن‌هاي ميراث فرهنگي در سطوح مختلف استاني تا روستايي هستند.

دبير انجمن‌هاي ميراث فرهنگي كشور تأكيد كرد: وظيفه انجمن‌ها حمايت از ميراث فرهنگي و تشكيل اجتماعات مردمي حافظ ميراث است.

رئوف خواستار تلاش مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي عضو انجمن‌هاي ميراث فرهنگي براي تبيين نقش ميراث فرهنگي به مردم شد.

استاندار سمنان نيز ضمن اعلام حمايت از راه اندازي اين انجمن ها، گفت: بهره گيري از موثرين كشور در زمينه حفظ ميراث فرهنگي، از اهداف تشكيل اين انجمن‌هاست.

محمد وكيلي با بيان اينكه يكي از محورهاي توسعه استان سمنان، گردشگري است، حفظ و نگهداري و معرفي آثار تاريخي را در رشد گردشگري موثر دانست.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان نيز با اشاره به وجود يك هزار و 480 اثر تاريخي ثبت و شناسايي شده در استان سمنان، گفت: حفظ و نگهداري اين آثار نيازمند مشاركت دستگاههاي اجرايي است.

حسين خواجه‌بيدختي افزود: انجمن‌هاي ميراث فرهنگي يكي از موثرترين راهكارهاي سازمان براي حفظ و نگهداري محوطه ها و بناهاي تاريخي است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها