جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس از افتتاح 15 پروژه محرومیت زدایی در ایام هفته دفاع مقدس در شهرستان های سنندج، بانه و سروآباد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۰۶۶۲
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار حمزه فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان در نشست به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس برگ زرینی از تاریج جمهوری اسلامی ایران است و این هفته فرصتی برای یاداوری حقایق جنگ تحمیلی است.

وی به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در استان کردستان پرداخت و گفت: از اقدامات قبل از هفته دفاع مقدس برگزاری اردوهای جهادی با حضور دانشجویان جهادگر بود که در روستاهای محروم چهار شهرستان قروه , بیجار,سقز و مریوان انجام شد.

سردار فلاح گفت: تابستان امسال علاوه بر حضور 550 دانشجوی بسیجی و جهادگر بومی استان سه گروه جهادی دیگر از استان های دیگر در روستاهای محروم استان کردستان مشغول به فعالیت بودند.

به گفته وی گروه 960 نفری از دانشگاه امام حسین تهران و گروه 80 نفری البرز از جمله این گروه های جهادی بودن که با هدف زدودن محرومیت از چهره مناطق محروم استان در حوزه های اموزشی, فرهنگی, عمرانی و... در استان فعالیت داشتند.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس از برگزاری 1000 برنامه در هفته دفاع مقدس در کل استان خبر داد و گفت: در قالب 13 کمیته تخصصی و در بخش های مختلف برنامه های هفته دفاع مقدس تعیین شده است.

وی برگزاری رژه نیروهای مسلح, برپایی نمایشگاه فرهنگی در محل دیدگاه سنندج در قالب 30 غرفه, افتتاح 15 پروژه محرومیت زدایی, صبحگاه مشترک در کلیه شهرستانها, برگزاری نشست صمیمی فرمانده سپاه بیت المقدس با فرزندان شهدا, سرمربیان حلقه های صالحین و سربازان را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

فلاح به دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تجلیل از سربازان, عطر افشانی مزار شهدا, پیاده روی خانوادگی در کل شهرستان ها, تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس, برگزاری میزگرد دفاع مقدس با حضور فرماندهان سپاه, ارتش, نیروی انتظامی و مرزبانی در صدا و سیما مرکز کردستان, سرکشی از خانواده شهدا, جانبازان و ایثارگران، برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع دفاع مقدس و برگزاری کارگاه آموزشی افسران جنگ نرم در دانشگاه های استان از دیگر برنامه های این هفته است.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در ادامه بیان داشت: حفظ و نشر دستاوردهای دفاع مقدس؛ ایثارگری ها و تاریخ سرار افتخار دفاع مقدس باید به صورت هنرمندانه در قالب فیلم، کتاب و از طریق رسانه ها در اختیار مردم بویژه نسل جوان قرار گیرد.

ارسال نظرات