خبرهای داغ:
فرمانده سپاه جواد الائمه علیه السلام خراسان شمالی، از اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه شفابخش هر کشور یاد و بر لزوم احیای فرهنگ کار و تلاش تأکید کرد.
کد خبر: ۸۵۷۰۷۰۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سید حسین مرتضوی، فرمانده سپاه جواد الائمه خراسان شمالی امروز (۲۹ شهریور) در نشست هم اندیشی تشکل های کارگری و کارفرمایی استان با اشاره به توجه به جامعه کار و کارگری در طول تاریخ و آموزه های دینی، گفت: این اهمیت به اندازه ای است که همواره مورد تاکید امام راحل و رهبری بوده است.

وی با اشاره به کسب روزی حلال توسط این قشر به عنوان بارزترین مصداق فعالیت در این عرصه، اظهارداشت: در کشور ما که از آغازین روزها همواره مورد هجمه دشمن بوده این قشر همواره از اصلی ترین نقاط توجه دشمن بوده و پشتیبان همه حرکت های انقلاب بوده اند.

سردار مرتضوی تصریح کرد: امروز برای تحقق اقتصاد مقاومتی اگر اراده و همت دست اندرکاران مرتبط با کار و کارگری نباشد این هدف به مقصور نمی رسد.

وی خاطرنشان کرد: سعادتمندی و موفقیت اقتصاد مقاومتی با اراده و توانمندی کار و کارگر گره خورده است.

فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی از حربه اقتصادی به عنوان آخرین حربه دشمن یاد کرد و گفت: در این میان نقش همه کسانی که در این عرصه تلاش می کنند ویژه و برجسته است.

وی متذکر شد: در این میان فقط با بصیرت و آگاهی و اطاعت پذیری از منویات رهبری می توان با کمترین آسیب از این پیچ تاریخی با کمترین خسارت گذر کرد.

سردار مرتضوی با بیان این که کشور ما جزء استثنایی ترین کشورها بوده و ازظرفیت های فراوانی برخوردار است، گفت: اگر می خواهیم اقتصاد شکوفایی داشته باشیم باید عناصر لازم از جمله نیروی انسانی را فراهم کرد که خوشبختانه در کشور در این حوزه بسیار جوان باانگیزه و باسواد وجود دارد.

وی دانش و فناوری، مواد اولیه و انرژی را از دیگر عناصر برشمرد و بیان داشت: امروز بنابه اقرار دوست و دشمن جهش علمی بسیار بزرگی در کشور ایجاد و جزو برترین های جهان بوده و در این عرصه بسیار غنی هستیم.

فرمانده سپاه جواد الائمه خراسان شمالی یاداور شد: هم اکنون بیش از 820 هزار میلیارد تومان نقدیندگی بلااستفاده در کشور داریم که اگر در راستای نیازهای ضروری اقتصاد و کار تولید قرار گیرد، جهش بسیار بزرگی ایجاد می شود.

وی احیای فرهنگ کار و تلاش را مورد تاکید ویژه قرار دارد و گفت: در حال حاضر در جامعه کارگری بسیاری از قوانین مزاحم کار و کارگری وجود دارد که باید شناسایی و رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر نوع مدیریت ها را مدیریت های فعال، پویا ، متحرک، بانشاط ، باانگیزه و جمعی کنیم می توانیم از این مشکلات نجات یابیم.

فرمانده سپاه جوادالائمه در ادامه خودباوری و همت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: به هر میزان که خودباوری در مسائل و کارها بیشتر باشد معضلات پیش رو انقلاب سریعتر حل می شود.

حسن نوری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این مراسم بر لزوم تکریم و اهمیت قشر زحمتکش استان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: در این میان تمامی جامعه کار و کارگری و کارفرمایی استان به منظور حضور فعال در تمامی عرصه ها در جهت خدمت رسانی به نظام و حمایت از ولایت فقیه و دوری از هرگونه هیاهو همانند سالیان گذشته اعلام آمادگی می کند. 

سرگرد حسین حقانی دشتی، مدیر سازمان بسیج کارگری سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی نیز در این نشست بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و تحقق آن را لازمه شکست دشمن دانست.

وی با اشاره به تقدیم 14 هزار شهید از جامعه کارگری کشور به نظام و انقلاب، شهید برونسی را که بنا به گفته امام (ره) فقط یک بنا بود به عنوان شاخص ترین شهید کشور یاد کرد.

سرگرد حقانی، شهید کلاته را نماینده شهیدان کارگر استان دانست و گفت: شهید شاخص سال 94 جامعه کارگر استان نیز شهید حسین علی ترکی است که باعث افتخار جامعه کارگری استان است.

وی تکریم و بزرگداشت جامعه کارگری استان و حمایت از این قشر زحمت کش و وفادار به انقلاب را مورد تاکید قرار داد.

محمد رضا رضایی، مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به وجود 10 مرکز آموزشی در کلیه شهرستان های استان، گفت: سالانه دو میلیون نفر در دوره های آموزشی این سازمان شرکت می کنند.

وی افزود: این در حالی است که تعداد بسیاری از این افراد را جامعه کارگری تشکیل می دهند که در راستای ارتقای مهارت و کسب آموزش های لازم اشتغال از این دوره ها بهره مند می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها