رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان این که طرح‌های نیمه‌تمام سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند بر لزوم توجه دولت به خروج از رکود در شرایطی که تورم به ۱۵ درصد رسیده است تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۷۰۷۰۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن جلال‌پور در چهارمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اعلام این خبر اظهار کرد: در شرایطی که در اطراف کشور ما وجود دارد، فضای متشنج بین‌المللی، بیکاری مفرط در داخل، رکود حاکم بر فضای اقتصادی کشور و وجود پروژه‌های نیمه‌تمام لزوم حضور ما به عنوان اتاق فکر کشور را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی ایران هر آنچه که مطرح می‌کند صرفا به دلیل دلسوزی بوده و ما نیز خود را مکلف و متعهد به اجرای آن می‌کنیم. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در بین مردم به ازای هر واحد کم شدن از بیکاری مساوی با 5 درصد کاهش تورم جا دارد و مردم بیشتر به حل مسئله بیکاری اهمیت می‌دهند تا تورم.

جلال‌پور تصریح کرد: در شرایطی که نرخ تورم به کمتر از 15 درصد رسیده است، پایین آوردن یک درصد تورم اگر با سیاست‌های انقباضی و بدون در نظر گرفتن تولید انجام شود، عرصه را بر واحدها تنگ‌تر می‌کند.

وی تاکید کرد: ما به کاهش تورم اهمیت می‌دهیم اما اصل اول در اقتصاد کشور باید خروج از رکود باشد. بنگاه‌های اقتصادی ما سرمایه‌هایی هستند که برای ایجاد آنها سال‌ها زحمت کشیده شده است و امکان جایگزینی ندارد. 

این مقام مسئول در بخش خصوصی درباره‌ پروژه‌های نیمه‌تمام کشور یادآور شد: براساس بررسی‌های اتاق بازرگانی ایران از سال 82 تا 92 باید سالانه 526 طرح خاتمه می‌یافت که سالانه 126 طرح خاتمه یافته است. 

جلال‌پور اضافه کرد: در این سال‌ها 40 درصد از اعتبارات عمرانی صرفا برای پرداخت تاخیر طرح‌ها هزینه شده است و هزینه طرح‌های نیمه‌تمام سالانه 60 هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند. 

وی تاکید کرد: از سال 86 که واگذاری‌ها شروع شد تنها در سال 89، 855 میلیارد تومان از طرح‌ها واگذار شد و در بقیه سال‌ها واگذاری‌ها تقریبا صفر بوده است.

ارسال نظرات