مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان خبر داد؛
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان گفت: تا كمتر از يك ماه آينده دو بناي تاريخي استان سمنان به سرمايه گذار بخش خصوصي واگذار مي‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۷۱۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حسين خواجه‌بيدختي در كارگروه گردشگري استان سمنان اظهار داشت: بر اين اساس، تا مدت اعلام شده خانه تاريخي تدين در سمنان و كاروانسراي مياندشت در ميامي به سرمايه گذاران بخش خصوصي به طور قطعي واگذار مي شوند.

وي با بيان اينكه 23 بناي تاريخي در استان سمنان در فهرست واگذاري به بخش خصوصي قرار دارد، گفت: مالكيت 13 بنا از اين تعداد با دولت است.

بيدختي از واگذاري خانه طاهري سمنان در آينده نزديك خبر داد و افزود: كاروانسراي دهنمك نيز در شرف عقد قرارداد قرار دارد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان گفت: كاروانسراي ايوانكي و خانه رجبي سمنان نيز متقاضي دارند و به زودي نتايج انتخاب سرمايه گذار مشخص مي‌شود.

خانه تدین از خانه‌های با ارزش قاجار است که به صورت دو بخشی بیرونی و اندرونی شامل قسمت‌های تابستانی و زمستانی و تعدادی اتاق کوچک و بزرگ است و بادگیری بلند زینت بخش این بنای تاریخی است.

مجموعه كاروانسراي مياندشت شامل سه کاروانسرا است که یکی از آنها مربوط به دوره صفوی و دو کارونسرای دیگر مربوط به دوره قاجار است. کاروانسرای میاندشت با داشتن سه باب انبار، مأمن مناسبی براي کاروانیان و مسافران بوده است؛ هر سه کاروانسرا از ویژگی‌های برجسته معماری دوره خود برخوردار هستند. چاپارخانه و تلگراف خانه از جمله بناهای تاریخی این مجموعه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها