محمدحسین نیرومند، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس:
ساخت فیلم «محمد رسول‌ا... (ص)» نمونه خوبی برای تولید فیلم در اندازه‌های تولید جهانی است.
کد خبر: ۸۵۷۰۸۶۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با تسنیم، درباره فیلم سینمایی «محمد رسول‌ا...(ص)»، تازه‌ترین اثر مجید مجیدی گفت: ساخت فیلم «محمد رسول‌ا... (ص)» نمونه خوبی برای تولید فیلم در اندازه‌های تولید جهانی است. «محمد رسول‌ا... (ص)» همان‌طور که ویژگی‌های کارهای قبلی مجید مجیدی را دارد، تلاش دارد به سینمای بین‌المللی نزدیک شود و این در تصاویر و نگاه حاکم بر فیلم هم دیده می‌شود.
محمدحسین نیرومند در ادامه با اشاره به شیوه جدید تبلیغات برای این فیلم گفت: بخش دینی جامعه معمولا با سینما میانه‌ خوبی ندارند و اگر هم می‌بینیم که آمار تماشاگران سینمای ایران خیلی محدود است، به‌دلیل همین موضوع است. فیلم «محمد رسول‌ا...‌(ص)» ظرفیت خوبی دارد که متدین‌های ما با سینما آشتی کنند. برای تحقق چنین امری لازم است که فضای تبلیغاتی فیلم از آنچه مرسوم سینماست دور شود، یعنی انتظار است که ائمه جمعه به این مسئله ورود پیدا کنند و مردم را تشویق کنند که فیلم را ببینند. چه خوب که علمای درجه‌‌یک سینما، این فیلم را ببینند و درباره آن نظر بدهند. شاید یکی از کارکردهای اصلی فیلم این باشد و بتواند جامعه دینی را به سینما بیاورد. این هنرمند مشهدی درباره اشکالات فیلم «محمد رسول ا... (ص)» هم صحبت کرد. او گفت: بخش‌‌هایی از فیلم برای مخاطب داخلی به‌خاطر پیش‌زمینه‌ای که از روایت‌های فیلم دارد، قابل فهم است. شاید یکی از ایرادات فیلم در سطح جهانی این باشد که پیشینه برخی صحنه‌های فیلم را نمی‌دانند. به هر حال یکی از ویژگی‌های یک اثر سینمایی این است که فرصت تامل لحظه‌ای را از مخاطب می‌گیرد. مخاطب اگر مفهومی را در قصه از دست بدهد، دچار سردرگمی می‌شود. فیلم «محمد رسول ا...(ص)» بیش از حد متکی بر توان اطلاعاتی مخاطب است. به هر حال نوشتن درباره پیامبر کار سختی است و همین که دوستان توانسته‌اند تا همین حد کار را پیش ببرند، جای تقدیر دارد و امیدوارم در پخش بین‌المللی با موفقیت همراه شود.
مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس همچنین درباره تاثیرگذاری بین‌المللی فیلم جدید مجیدی گفت: فیلم «محمد رسول‌ا... (ص)» پاسخی است به ظلم‌هایی که در سطح بین‌الملل در بازنمایی چهره پیامبر(ص) شده است. این فیلم فقط می‌تواند بخش کوچکی از فضاسازی‌های رسانه‌ای که غرب علیه اسلام داشته است را ترمیم کند. جمهوری اسلامی از معدود جاهایی است که به‌لحاظ هنری ظرفیت ارائه تصویر درست از اسلام ناب محمدی را دارد و می‌توان از این ظرفیت در تولید نمونه‌ چنین آثاری استفاده کرد.
وی درباره ضرورت برنامه‌ریزی در اکران بین‌المللی فیلم گفت: دشمن به‌دنبال این است که فیلم «محمد رسول‌ا... (ص)» را مخاطب خارجی نبیند. مهم‌ترین آفت حوزه فرهنگی کشور این است که در رساندن کالای فرهنگی به دست مخاطب ضعیف عمل می‌شود. یعنی ما فقط در تولید خوب عمل می‌کنیم و در توزیع، ضعف شدیدی داریم. شبکه صهیونیستی سینمادار جهان مانع از نمایش فیلم در حوزه بین‌الملل است. پس لازم است که با توانی مضاعف از توانی که در تولید بوده است به فکر اکران بین‌المللی بود.نیرومند در آخر گفت: تیم تولید آقای مجیدی با تمام بضاعت خود کاری فاخر را تولید کردند و امیدوارم که دیگر هنرمندان هم بتوانند سهمی در نمایشی درست از دین اسلام و پیامبر رحمت(ص) داشته باشند.گفتنی است؛ مرداد امسال محمدحسین نیرومند جایگزین شرف‌الدین شد و به‌عنوان مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس کار خود
را شروع کرد.

ارسال نظرات