خبرهای داغ:
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: عملیات فتح‌المبین به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط سپاه کرمانشاه بازسازی شد.
کد خبر: ۸۵۷۰۹۳۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سرهنگ مرادعلی محمدی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه 570 برنامه شامل 240 برنامه در سطح کمیته‌ها و 330 برنامه در سطح شهرستان‌های استان کرمانشاه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: برنامه‌های این هفته در استان در قالب 9 کمیته سازماندهی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی تدیون شده‌‌اند، عنوان کرد: برگزاری رژه، تجلیل از خانواده شهدا و برنامه‌های مجازی در شبکه‌های مجازی و برنامه‌های ورزشی و فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها مدارس و مراکز نظامی و غیزنظامی نیز از جمله این برنامه‌ها هستند.

سرهنگ محمدی درباره برنامه‌های کمیته‌های مختلف در استان گفت: کمیته نیروهای مسلح با 40 برنامه کمیته فرهنگی و ایثارگران با 90 برنامه، کمیته ورزش و جوانان با 42 برنامه، کمیته بانوان با 13 برنامه، کمیته پشتیبانی، اصناف و کارخانجات با 18 برنامه آمادگی لازم را برای این هفته دارند.

وی با بیان اینکه 14 شهرستان استان در مجموع دارای 330 برنامه متنوع هستند، عنوان کرد: کمیته روستایی و عشایری با 11 برنامه، کمیته خبر و اطلاع‌رسانی با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد السامی استان با 20 برنامه‌رادیویی و تلویزیونی، کمیته فضاسازی و تبلیغات و کمیته روحانیت و مساجد نیز دارای برنامه‌های مختلفی در راستای دفاع مقدس هستند.  

سرهنگ محمدی نخستین روز از هفته دفاع مقدس مصادف با هجوم سراسری ارتش بعث عراق به کشور همراه با سان و رژه نیروهای مسلح است، گفت: این مراسم رژه در چهار شهرستان کرمانشاه، سرپل‌ذهاب، اسلام‌آبادغرب و جوانرود برگزار می‌شود.

وی درباره ویژگی‌ها و تمایزات سی و پنجمین سالگرد دفاع مقدس نسبت به سال‌های گذشته گفت: همزمانی و تقارن روز عرفه، عید قربان و دهه ولایت و امامت با هفته دفاع مقدس امسال نیازمند ایجاد فضای معنوی پربارتر نسبت به سال‌های گذشته است.

سرهنگ محمدی توجه به فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های مجازی برای پوشش فعالیت‌های انجام شده و انتقال فرهنگ دفاع مقدس یکی از برنامه‌های این هفته در استان است، افزود: پرداختن به شهدای مدافع حرم بر مبنای ادامه داشتن دفاع مقدس در برنامه‌های امسال مورد توجه است.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های امسال به حضور اقشار مختلف مردم از جمله روحانیت توجه ویژه شده است، اظهار کرد: راه‌اندازی نهضت خاطره‌گویی برمبنای تاکیدات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مساجد و مدارس از جمله مهمترین برنامه‌‌ها است.

سرهنگ محمدی به برگزاری مراسم تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح استان و نکوداشت فرماندهان دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مراسم رژه با مسئولیت سپاه پاسداران در نخستین روز از هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود و آخرین روز از هفته دفاع مقدس با موضوع فرماندهان شهید دارای برنامه های متنوعی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه عنوان کرد: سازمان‌ها و ادارات مختلف برنامه‌های متنوع فرهنگی در قالب گردان‌های بسیج برگزار می‌کنند و عملیات فتح‌المبین نیز توسط سپاه کرمانشاه بازسازی می‌شود.


ارسال نظرات