کارگاه پیشگیری از تخلفات و جرایم دینی، اخلاقی در ناحیه بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۰۹۵۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول مدیریت پیشگیری و برخورد با تخلفات دینی و اخلاقی معاونت نظارت و تایید صلاحیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، در این کارگاه آموزشی به تبیین ضوابط این معاونت پرداخت.

حسین کریمی فضل، در ادامه به اهمیت پیشگیری تخلفات دینی و اخلاقی در اسلام و قرآن اشاره کرد و با استناد به فرمایش گهربار امام صادق علیه السلام گفت: درهمی هزینه کردن در راه پیشگیری بهتر است از قنطاری (شمش طلا ) برای درمان آن.

وی با تبیین شیوه های پیشگیری در اسلام خاطر نشان کرد: اخلاق فاضله شامل تقوا، سفارش به عفو و گذشت، حسن خلق و... ، پرهیز از رذائل هم شامل تکبر و غرور، کینه توزی ، حسد و... ، از مهمترین شیوه های پیشگیری در اسلام می باشند.​

کریمی فضل در بخش پایانی سخنان خود به احکام پیشگیری نیز اشاره کرد و گفت: نماز و روزه باعث پیشگیری از گناه و تقویت اراده است و به همراه توبه از مهمترین معیارهای عبادی سفارش شده در دین مبین اسلام برای پیشگیری و جلوگیری از ارتکاب گناه و جرم هستند.

وی، تقوا را مهم ترین عامل پیشگیری از وقوع تخلفات دینی و اخلاقی در جامعه برشمرد و تصریح کرد:‌عمل به احکام دین مبین اسلام و تقویت مبانی اعتقادی افراد، ضامن سلامت جامعه است.

ارسال نظرات