مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از میزبانی استان از 61 شهید گمنام خبر داد و گفت: هویت یکی از شهدای گمنام این استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۸۵۷۱۰۱۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدرضا شرفبیانی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج به مناسبت اعلام ویژه برنامه‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: گرامیداشت دفاع مقدس زنده نگهداشتن ارزش‌ها است.

وی گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قالب هشت کمیته طراحی شده است و در مجموع، 67 عنوان برنامه در سطح استان تدوین شده است که در ایام هفته دفاع مقدس در شهرهای استان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری رژه نیروهای مسلح در31 شهریور ماه، افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس ، میزگردهای تحلیلی ، خدمات رایگان درمانی ، اجرای زنگ مقاومت در مدارس، اجرای برنامه های فرهنگی توسط دانش آموزان، برگزاری یادواره ی مختلف شهدا، برگزاری نمایشگاه های متعدد در سطح استان، افتتاح پروژه های عمرانی و ... از جمله برنامه های محوری در هفته دفاع مقدس است.


شرفبیانی همچنین از برگزاری همایش نقش زنان در دفاع مقدس در استان اشاره کرد و بیان داشت: این همایش ششم مهرماه در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در سنندج برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با بیان اینکه در استان کردستان با پیگیری های صورت گرفته تعداد 16 یادمان شهدای گمنام وجود دارد ابراز داشت: استان کردستان میزبان 61 شهید گمنام می باشد، و تعداد قابل توجهی از این شهدای گمنام در گلزار شهدای شهرستان ها مدفون هستند.

وی گفت: برای 21 شهید گمنام تاکنون یادمان ساخته شده و برنامه‌ریزی برای ساخت یادمان دیگر شهدای گمنام در دست اجرا است.

وی همچنین از شناسایی هویت یک شهید گمنام در شهرستان کامیاران خبر داد و گفت: طی آزمایش هایDNAکه از خانواده های مفقودان جنگ هشت سال تحمیلی صورت گرفت، شهید ترابعلی باقری لاجورد هویت این شهید می باشد که اهل روستای گلدوز از توابع شهرستان رزن استان همدان و متولد سال 1326 و صاحب شش فرزند است.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان تصریح کرد: با موافقت خانواده ی شهید مراسمی با حضور مسوولان استانی و مردم کامیاران روز دوشنبه برگزار وپیکر مطهر شهید باقری لاجورد در کامیاران خواهد ماند.

ارسال نظرات