سيستم آموزشي كشور براي مبارزه اجتماعي با مواد مخدر تقويت شود

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از ضعيف بودن سيستم آموزشي كشور گفت: بايد براي مبارزه اجتماعي با مواد مخدر صنعتي و شيميايي سيستم آموزشي تقويت شود و دانش آموزان بويژه از مقطع دبستان با انواع مواد مخدر و روانگردان ها آشنا شوند و از مضرات آنها آگاهي يابند.
کد خبر: ۸۵۷۱۰۳۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، حامد قادر مرزي   افزود: متاسفانه به دليل نبود آموزش درست در اين زمينه وقتي دانش‌آموزي از مدرسه به خانه مي رود و يكي از اعضاي خانواده خود را در مصرف مواد مخدر مي بيند ، اين صحنه در ذهن وي نقش مي‌بندد و در بزرگسالي به دام اعتياد كشيده مي‌شود.

وي با بيان اينكه در دين و آيين ما نمي‌توان بسياري از مسايل و آسيب‌هاي ناشي از اعتياد را در مدارس به دانش‌آموزان بازگو كرد، اظهار داشت: براي مبارزه اجتماعي با مواد مخدر بايد در اين زمينه از مراكز ديني، فقها و علما كسب تكليف كرد زيرا توليد و عرضه انواع و اشكال مخدرها و روانگردانها بويژه ميان نوجوانان و جوانان گسترش يافته و ما با بحران در اين زمينه مواجه هستيم.

سخنگوي كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: عدم آگاهي از عوارض زيانبار موا مخدر صنعتي و روانگردانها موجب مي‌شود افراد براي كسب لذت آني ، دچار صدمات بسيار روحي و جسمي شوند و بي اطلاعي و يا آموزش كم باعث مي شود آثار زيانبار اعتياد به جامعه بر گردد.

قادر مرزي با اشاره به اينكه ترويج مسايل خلاف شرع نيز زمينه مصرف مواد مخدر در جامعه را افزايش مي دهد، گفت : به عنوان مثال افرادي كه در روابط زناشويي مشكل دارند و يا دچار صمات جسمي شده اند، به آنها پيشنهاد مصرف مواد مخدر مي شود تا به نوعي تسكين يابند، در حاليكه اين مسئله كذب است و باوري غلط در ذهن بوجود آورده است.

نماینده مردم شهرستانهای قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی تصريح كرد: مراكز ديني ، سياسي و امنيتي ، نهادهاي متولي سلامت بايد در برابر اين مسئله واكنش نشان داده و دخالت كنند.

قادر مرزي با اشاره به اينكه نبايد مقابله با اعتياد بصورت مقطعي و فقط منوط به روز جهاني مبارزه با مواد مخدر باشد، افزود: رويكرد وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر براي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر قابل توصيف و ستودني است و بايد از تمامي ظرفيت هاي آموزشي ، رسانه اي ، فقها ، علما ، هنرمندان ، نهادهاي مردمي و غيره براي تحقق اين رويكرد استفاده كرد.

وي اظهار داشت : رسانه ها بايد ماهي دو مرتبه گزارشها، مقالات، يادداشتها و تصاوير خود را در مورد اعتياد و دعوت از مردم براي مشاركت عمومي در مقابل مبارزه با مواد مخدر اختصاص دهند تا افكار عمومي نسبت به با اهميت بودن اين موضوع آگاه و حساس شوند.

نماینده مردم شهرستانهای قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی همچنين بيكاري را از عمده ترين مشكلاتي دانست كه جوانان را به سمت اعتياد سوق مي دهد و از وزارتخانه هاي اقتصاد و صنعت خواست تا با فراهم كردن بسترهاي اشتغال زايي ، جوانان را از بحران مصرف مواد مخدر و روانگردانها نجات دهند.
ارسال نظرات