خبرهای داغ:
معاون سوادآموزی استان قزوین اظهار کرد: امسال 20 مرکز محلی یادگیری ویژه آموزش بی سوادان در استان تشکیل می شود.
کد خبر: ۸۵۷۱۱۰۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،صدیقه مهدوی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه برون سپاری و کیفیت بخشی سوادآموزی گفت: امسال در پی مصوبه هیأت دولت طرح خود آموز در استان اجرا می گردد، برای هر فرد بی سواد که در خانواده بتواند آموزش ببیند و مدرک سواد آموزی دریافت نماید مبلغ 670 هزار تومان به عنوان جایزه به حساب افراد واریز می شود.

وی افزود: همچنین برای افراد کمک کننده که آموزش بدهند جایزه ای به مبلغ 134 هزار تومان اختصاص داده می شود، افراد می توانند تحت نظر شرکت های ارائه کننده خدمات آموزشی حوزه سوادآموزی فعالیت کنند، و به آموزش بی سوادان بپردازند، این افراد می توانند به ازای هر نفر قبولی، مبالغی را دریافت می کنند که حتی از حق بیمه هم برخوردار می شوند، البته به شرطی که در شرکت های خدمات آموزشی فعالیت داشته باشند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: نهادها و ارگان هایی نظیر سپاه پاسداران و بهزیستی با تنظیم قرارداد می توانند در این خصوص شرکت نمایند.

مهدوی تصریح کرد: طرح خواندن با خانواده برای دوره سوادآموزی اجرا می گردد، دوره های حلقه ای کتابخوانی برای دوره های سوادآموزی و انتقال اجرا می گردد، در این طرح هر ده نفر زیر نظر آموزش دهنده می تواند نسبت به آموزش و یادگیری اقدام کنند که دریافت مبالغی را در پی خواهد داشت.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: سازمان سوادآموزی کشور با کمیته امداد، حوزه علمیه و بسیج سازندگی وارد قرارداد شده است، بسیج می توان در سراسر کشور32000 نفر را تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: فرایند آموزش تنها مرحله جذب را شامل نمی شود بلکه مرحله نگهداشت آموزش را نیز شامل می شود، فرایند آموزش بی سوادان بر عهده مدیران مدارس است، لذا از مدیرانی که فعالیت چشمگیری داشته باشند تقدیر و تشکر ویژه ای صورت می گیرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان تأکید کرد: امسال 20 مرکز محلی یادگیری ویژه آموزش بی سوادان در استان تشکیل می شود.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها