رعایت الگوی انرژی جزو اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: رعایت الگوی انرژی جزو اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۵۷۱۲۹۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد مصطفی نجفیان یکشنبه شب در جلسه شورای عالی اندیشه و همفکری بسیج کارمندان استان کردستان اظهار کرد: رعایت الگوی انرژی جزو اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه شرکت برق، وظیفه تأمین، توزیع، انتقال و در اختیار قراردادن انرژی برق را دارد، گفت: رسالت دیگر ما اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مشترکان در خصوص نحوه مصرف انرژی برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان، قیمت تمام‌شده یک کیلو وات برق بدون احتساب هزینه سوخت را یکصد تومان عنوان کرد و افزود: این در حالی است که نرخ هر کیلووات برق برای مشترکان، پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، تنها 16 تومان و پس از آن 54 تومان است.

نجفیان با تأکید بر لزوم استفاده بهینه و صحیح از انرژی برق به‌ویژه در ایام پرمصرف سال، گفت: باید تلاش کنیم میزان مصرف با تولید در یک نقطه قرار بگیرد.

نجفیان اظهار کرد: وزارت نیرو امسال تصمیم گرفت با اقدامی جهادی مصرف را در ادارات کنترل کند و در این راستا باید کمیته مصرف انرژی در ادارات تشکیل شود.

وی افزود: پایش مداوم مصرف انرژی در ادارات نشان می‌دهد، مصرف در این مجموعه‌های دولتی کنترل شده نیست، به گونه‌ای که در حال حاضر بزرگترین مشترکان بدهکار شرکت برق، ادارات دولتی هستند.

محمد سلیمانی نیز در این جلسه اظهار کرد: دفاع مقدس همچون نگینی در تاریخ ایران می‌درخشد و برگ زرینی در تاریخ این ملت است.

وی با اشاره به مقاومت هشت ساله مردم ایران در دوران جنگ تحمیلی، آن را زمینه‌ساز عزت و افتخار عنوان کرد و گفت: سربلندی امروز ما متأثر از ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس است.

نائب رئیس شورای عالی اندیشه و همفکری بسیج کارمندان کردستان با یادآوری مطرح‌شدن موضوع اقتصاد مقاومتی در دوران تحریم‌های اقتصادی گفت: این مسئله در شرایطی مطرح است که نفت دیگر آن جایگاه گذشته در تأمین درآمدها را ندارد و باید به دنبال جایگزین برای آن باشیم.

سلیمانی، حمایت از تولید ملی، مبارزه با قاچاق کالا، توجه جدی به بخش خصوصی و تقسیم قدرت بین ملت و دولت را از جمله راهکارهای اساسی برای تحقق این هدف عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است با اجرای کامل و دقیق اقتصاد مقاومتی به استقلال اقتصادی که در زمره اهداف نظام قرار دارد، دست یابیم و بنابراین برگزاری همایشی در حوزه اقتصاد مقاومتی با اولویت کارکنان بسیجی ادارات، ضروری به نظر می‌رسد.

این مقام مسئول در ادامه صرفه‌جویی و استفاده مطلوب از انرژی حتی با وجود وفور منابع را یک امر مهم عنوان کرد و افزود: باید انرژی همواره و بویژه در ادارات و دستگاه‌های دولتی مدیریت شود.

وی در ادامه قداست دوران هشت ساله دفاع مقدس را برگرفته از ایثار شهیدان و ایثارگران و نیز خانواده‌های آنها دانست و تصریح کرد: تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران با امنیت ما گره خورده است.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح "سپاس" با هدف تقدیر از خانواده‌های شهدا، اجرای دقیق و مناسب آن را مستلزم همکاری ادارات عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار