مسئول دفتر فنی شهرداری ابرکوه:

اقدامات زیربنایی این شهرداری را تشریح کرد

مسئول دفتر فنی و شهرداری ابرکوه از گسترده بودن اقدامات زیربنایی شهرداری ابرکوه ظرف دوسال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۱۳۳۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، مسئول دفتر فنی شهرداری ابرکوه در نشست خبرنگاران با شهردار و مسئولان شهرداری ابرکوه اظهار داشت: این دفتر واحد اجرایی شهرداری است و فعالیت های عمرانی زیادی در بخش های زیربنایی و روبنایی تعریف شده در شهرداری توسط این دفتردر مرحله اجرا است.

وی در مورد کارهای زیربنایی شهرداری در طی دوسال گذشته که به گفته وی کارهایی است که ممکن است تا پایان دوره این مدیریت به اتمام برسد و یا ادامه آن به مدیریت بعدی واگذار شود گفت:یکی از این فعالیت ها احداث خیابان ادامه بلوار شاهد به طرف گنبدعالی به طول یک کیلومتر و عرض ۱۰ متر است که خاکریزی آن انجام شده است و شاهد پیشرفت ۸۰ درصدی این پروژه هستیم.

رستگار گفت:با تعمیر و بازسازی کارخانه آسفالت شهرداری در راستای بهینه سازی آسفالت تولیدی این کارخانه،آسفالت بسیاری از معابر و از جمله مسکن مهر،بلوار جمهوری اسلامی و آسفالت بسیاری از معابر انجام گرفته است؛اگر چه هنوز باید در این جهت تلاش های زیادی داشته باشیم.

وی افزود:نزدیک به ۱۰۰ هکتار معابر خاکی در شهر ابرکوه وجود داشت که اکنون این میزان به ۶۰ هکتار کاهش یافته است.

این کارشناس شهرداری با اشاره به احداث بلوار ابوریحان به عنوان یک کار بزرگ شهرداری گفت:احداث این خیابان که با مشارکت مردم به طول ۱۲۰۰ و عرض ۳۰ مترانجام شده کار تملک آن به پایان رسیده و بستر سازی آن انجام گرفته است کاری بزرگ بود.

وی افزود:بزودی شاهد خاکریزی و لبه گذاری این بلوار خواهید بود.

رستگار گفت: مراحل نقشه برداری و تملک اراضی ادامه بلوار جمهوری اسلامی به سمت تقاطع ۱۵ دی در ورودی ابرکوه از سمت یزد نیز در دست اقدام است.

وی افزود: این طرح توسط شهرداری در سال ۹۳ در دستور کار قرار گرفت که این محور به طول تقریبی ۳ کیلومتر در حد فاصل بلوار جمهوری تا میدان ۱۵ دی ادامه پیدا می کند و دسترسی از کمربندی به جاده یزد و بالعکس را راحت تر می کند.

رستگار ادامه داد:این طرح، ترافیک در قسمت شرق شهر ابرکوه را کاهش می دهد و هم اکنون در مرحله تملک اراضی است و سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

این مسئول در مورد دیگر طرح های زیربنایی که توسط شهرداری ابرکوه انجام شده است گفت:تکمیل میدان غدیر که بزودی با نصب المان به اتمام می رسد وتکمیل ساختمان شورای اسلامی شهر در میدان امام حسین(ع) بخشی از این فعالیت ها است.

رستگار گفت:همراه با طرح های زیربنایی، طرح هایی زیباسازی و پیاده روسازی و حصارکشی زمین های باز نیز در سطح شهر انجام شده که میزان پیاده روسازی در سطح شهر بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع است.

این کارشناس شهرداری در مورد اقدامات انجام شده در خیابان سرو ۴۵۰۰ ساله اظهار داشت: اقدامات در این خیابان که سال ها به حال خود رها شده بود با طرحی زیبا آغاز شد و احداث دیوار و پیاده روسازی از میدان میراث تا سرو مبلغی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان هزینه داشت که ادامه آن نیز در دست انجام است.

این مسئول در مورد یکی دیگر از اقدامات شهرداری که سال ها مورد درخواست مردم بود گفت: :حصار کشی ساختمان نیمه کاره متعلق به اداره آموزش و پرورش درخیابان شهید بهشتی نیز در دو جبهه شمالی و شرقی اجرا شده است که بیش از ۱۰۰ متر طول میانگین ۳ متر ارتفاع دارد.

رستگار ادامه داد: با توجه به عقب نشینی جبهه شمالی این ساختمان و ساختمان مجاور آن که به پارکینگ تبدیل شده فضای مناسبی در پیاده رو ایجاد شده است که نسبت به زیرسازی و فرش کردن آن اقدام کردیم.

وی افزود:دیوار گذاری های متعددی نیز با دیوار چینی و نصب دیوار پیش ساخته در سطح اراضی خیابان ها با هدف زیباسازی منظر شهری صورت گرفته است که از اصلی ترین مطالبات مردم در سال های گذشته بود.

رستگار با اشاره به پل های فرسوده شهر که تقریبا تمامی آن ها را شامل می شد و مشکلاتی که این پل ها برای مردم و به خصوص فصل بارندگی ایجاد می کرد گفت:شهرداری نسبت به مرمت این پل ها اقدام کرد و بالغ بر ۳۰ پل در سطح شهر ایجاد شد که این کار بالغ بر یکصدمیلیون تومان هزینه در بر داشت.

رستگار در مورد پیاده روسازی اظهار داشت:یکی از مشکلات شهر ابرکوه پیاده روهای نامناسب بود و بسیاری از پیاده روهای حتی خیابان های اصلی نیز دچار مشکل بود که مسئله به صورت جدی مورد توجه واقع شد.

وی افزود:پیاده روسازی خیابان های شهیدرجایی،نسفی،ایثارگران،قسمتی از خیابان شهید باهنر و دروازه میدان و میدان ولی عصر بخشی از اقدامات شهرداری در این زمینه بود ضمن آن که در آرامستان(بهشت زهرا) نیز حدود سه هزار متر مربع از پیاده روها فرش شد و از حالت نازیبایی که داشت خارج شد و در سال آینده نیز نسبت به تکمیل آن اقدام می شود.

رستگار ادامه داد:در این راستا پیاده روسازی خیابان منتهی به منزلگاه امام رضا(ع) نیز در دستور کار قرار گرفت که امیدواریم تا ۱۷ آبان پارکینگ و پیاده روسازی این محل به اتمام برسد.

وی افزود:اقدامات بسیار زیادی در زمینه های مختلف برای زیبایی و توسعه شهر انجام شده است که بیان آن ها در وقت این جلسه نمی گنجد.

رستگار با اشاره به اقداماتی که از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر ابرکوه برای کاهش ورود پرونده ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ که کار رسیدگی به تخلفات ساختمانی را بر عهده دارد انجام شده است گفت:با تصمیمات خوبی که در این زمینه گرفته شد زمین های فاقد سند که بیشتر زمین ها در شهر ابرکوه این چنین است می توانند از شهرداری مجوز ساخت بگیرند.

 

ارسال نظرات