خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از 66 مورد مساعدت کمک هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج طی پنج ماهه نخست سال جاری به مددجویان شهرستان البرز خبرداد.
کد خبر: ۸۵۷۱۳۹۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین ، به نقل از اداره روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد امام خميني (ره) استان قزوين، هدایت صفری درجلسه ستاد جهیزیه شهرستان البرز بیان داشت: ازدواج نوعی مصونیت و دوری از گناه و آلودگی روح است به طوری که نادیده گرفتن این اساس در جوامع غربی موجب شده تا بی بندوباری و انحرافات اخلاقی را در این جوامع شاهد باشیم.

وی ادامه داد: ازدواج محبوب ترین بنیان در اسلام است در این میان آنچه مورد تأکید ماست ازدواج آگاهانه است که باید مورد توجه همه ما باشد و در حد توان همه به شکل گیری این بنیان کمک کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر براساس آمارها و اعلام رسمی میزان طلاق در کشور از رشد قابل توجهی برخوردار است حال وقتی این آمارها بالا می رود با اندکی تأمل درخواهیم یافت که بارآسیب در بخش هایی جامعه هدف این نهادرا شکل خواهند داد .
وی افزود : البته خداوند سبحان را شاکریم که ریشه های دینی، نگاه قانعانه در زندگی و برنامه های مشاوره کمیته امداد در کنار هم موجب شده تا مددجویان امداد که زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند از پایداری بیشتری در زندگی برخوردار باشند به طوری که میزان طلاق در میان مددجویان امداد بسیار کمتر می باشد.
صفری عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در میان مددجویان خود تنها به دنبال رشد ازدواج نیست بلکه هدف ما رشد ازدواج آگاهانه، ساده و پایدار دینی است تا نتیجه این ازدواج آغاز زندگی با رویکرد حرکت به سمت سبک زندگی دینی و اسلامی است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار دختر در شرایط ازدواج در مجموعه خانواده تحت حمایت امداد استان داریم که سال گذشته 929 مورد کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اظهارداشت: اعتبارات دولتی و کمک های مردمی خوب است ولی وقتی در برابر نیازها قرار می گیریم با تنگنا و مشکلات روبرو می شویم به طوری که در حال حاضر 660 پرونده جهیزیه در نوبت داریم در تلاش هستیم تا کمک های مردمی، خیران و نیکوکاران را جلب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امداد با توجه به اعتبارات موجود در حداکثر توان، قادر به پرداخت 20 تا 30 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه جهیزیه است که خود می دانیم این رقم بسیار ناچیز است و از همین روست که تلاش می کنیم تا مشارکت های مردمی را بیش از پیش به کمک هزینه ازدواج مددجویان سوق دهیم.
صفری یادآورشد: طی پنج ماهه نخست سال جاری در شهرستان البرز 44 مورد جهیزیه مددجویی، هشت مورد جهیزیه موردی و 14 مورد هدیه ازدواج مساعدت شده است.

 

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها