رسانه‌های برگزیده «جبهه مقاومت» در استان لرستان تجلیل شدند/تجلیل از خبرنگار خبرگزاری بسیج

همایش تجلیل از خبرنگاران و رسانه‌های«جبهه مقاومت انقلاب اسلامی» در لرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۱۴۰۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

یدالله دل آرام، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در این همایش اظهار داشت: جنگ جدای از تعاریف علمی و نظری در نقش خود پدیده‌ای مخرب است که اگر عنصری به نام دفاع در برابر آن قد علم نکند، بی‌شک آفات و تلفات آن جبران‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه دفاع جدای از تعاریف و حریم‌های موردنظر تحت سیطره و فضاهای جغرافیایی که پوشش می‌دهد امری پسندیده و ذاتی  است، افزود: همه موجودات برای خود حریمی دارند که در برابر  تجاوز به آن مقاومت و پایداری می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه اگر دفاع به پیروی از الگوی آسمانی و الهی باشد رنگ و بوی خدایی گرفته و مقدس می‌شود، عنوان کرد: دفاع مقدس در سرزمین اسلامی با الگو  قرار دادن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تحت رهبری امام خمینی(ره) از همان روزهای نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و در ادامه به نبرد تمام‌قد در عرصه‌های نظامی از شمال تا جنوب کشور تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس در امور هنری و ادبی بیشتر از دستاوردهای نظامی نباشد کمتر از آن نیست، بیان کرد: تولید آثار نوشتاری اعم از هنری، ادبی، پژوهشی و سایر زمینه‌ها بیان‌کننده این واقعیت است که استقبال مردم از این آثار نشان از این دارد که مسیرها درست بوده است.

دل آرام تصریح کرد: کتاب‌های دفاع مقدس علاوه بر روایت زندگی‌نامه شهدا، ایثارگران و جانبازان ظرفیتی مناسب برای معرفی فرهنگ‌های نواحی و خرده‌ فرهنگ‌هایی که از لابه‌لای همین فرهنگ‌ها مخابره می‌شود، مشاهده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: زندگی‌نامه هر شهیدی که در قالب تصویر و یا نوشتاری درمی‌آید در واقع تأثیری از جغرافیا، فرهنگ آداب‌ و رسوم و سایر نکات آشکار و پنهان زندگی شهدا است.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس پویا، ساری و جاری در زندگی مردم است و همچنان حضور دارد و هر روز از زاویه‌ای تازه می‌توان به آن نگاه کرد بدون اینکه دچار تکرار شود.

در این همایش از حسن شمشادی، خبرنگار جبهه مقاومت در سوریه و عراق، همسر شهید محمود صارمی تجلیل و از خبرگزاری‌های برتر جبهه مقاومت انقلاب اسلامی در استان لرستان از جمله خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فارس، پایگاه خبری تحلیلی لرستان خبر، پایگاه خبری سلام دلفان و خبرگزاری بسیج تجلیل به عمل آمد و هدایایی اهداء شد.

 

ارسال نظرات