خبرگزاری بسیج گزارش می دهد

'ما می توانیم' شعار امسال هفته دفاع مقدس است

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: دفاع مقدس یکی از بزرگترین عرصه هایی است که انقلاب وجهان اسلام را بیمه ومطرح کرده است. .
کد خبر: ۸۵۷۱۴۲۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج: سرهنگ پاسدار عوضعلی فقیری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: دفاع مقدس از آن جهت مقدس نامیده می شود که در آن آحاد مردم دست به دست هم داده و یک نظام و دولت نوپا توانست در مقابل استکبار جهانی بایستد و پیروز شود.
وی بیان کرد:  دفاع مقدس یکی از بزرگترین عرصه هایی است که انقلاب وجهان اسلام را بیمه ومطرح کرده است دفاع مقدس برگرفته از تلاش،کوشش همه جانبه امت شهید پرور ایران در برابر هجوم همه جانبه استکبار شرق وغرب استکباری که هدف آن نابودی انقلاب وتجاوز به سرزمینهای ما بوده، است .
وی ادامه داد: جنگ سخت دیروز هم اینک به جنگ نرم تبدیل شده و حرکت هایی همچون گرامیداشت هفته دفاع مقدس باعث تقویت روحیه مقابله گری مردم ایران و تضعیف دشمنان می شود، بنابراین هفته دفاع مقدس امسال با شعار ' ما می توانیم' با برنامه ریزی مطلوب اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس هر سال به صورت نوبتی بین سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران تقسیم می شود تصریح کرد: در نخستین روز این هفته که به نام ' نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی' نامگذاری شده است رژه نیروهای مسلح و در نقاطی که امکان برپایی رژه وجود ندارد صبحگاه مشترک برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: در دومین روز این هفته با عنوان ' روحانیت، علم و دانش پژوهی سربازان' در تمام مراکز سپاه با اجرای برنامه های مفرح و تشویقی از سربازان تکریم خواهد شد.
معاون هماهنگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تکریم از شهدای روحانی، همایش نقش روحانیت در دفاع مقدس و بررسی مسایل دانش پژوهی توسط پایگاه های بسیج در استان از دیگر برنامه های این روز خواهد بود.
فقیری افزود: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و برنامه غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گرانقدر از برنامه های روز سوم هفته دفاع مقدس به عنوان روز ' شهیدان، جانبازان، صلابت و فخر آفرینی' است.
وی ادامه داد: در روز جمعه که به 'معنویت، زنان، خانواده و سلامت' نام گرفته است برنامه هایی مانند نشست مادران پرچم دار، برپایی کارگاه های مهارتی زندگی برای دختران 16 سال به بالا، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، کوه پیمایی و شرکت در فریضه نماز جمعه اجرا خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: شنبه به عنوان روز 'دفاع همه جانبه، جوانان و پشتیبانی از اصناف' برنامه هایی از قبیل همایش و نشست صمیمی فرماندهان سپاه سیستان و بلوچستان، برگزاری جلسه سرگروه های حلقه صالحین ، برپایی ایستگاه های صلواتی توسط بسیج اصناف و بازدید از نمایشگاه های دفاع مقدس اجرا می شود.
وی گفت: همایش رزمندگان دفاع مقدس در شهرستان زابل، اردوی یک روزه در شهرستان سرباز و غیره از برنامه های روز یکشنبه با عنوان 'ولایت مداری، رزمندگان، جهادگران و پیشکسوتان' است.
معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در آخرین روز هفته دفاع مقدس با عنوان 'وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و بیداری اسلامی و استکبار ستیزی' برنامه های مختلفی از جمله برگزاری همایش با حضور علمای شیعه و سنی به عنوان نشانی از وحدت ملی و مقابله با استکبار، همایش بزرگان اقوام در شهرستان سرباز و نیز همایش مقابله با ماهواره و خطرات آن برگزار می شود.
فقیری تصریح کرد: رسانه ها در چنین شرایطی نقش مهم و حیاتی بر عهده دارند و هر بخش و ارگانی که در راستای حفظ ارزش های نظام قدم بردارد کار بزرگی انجام داده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار