آموزش و پرورش سازمان پر مسئولیت و پرجمعیت بوده و سازمانی است که سرمایه بزرگ کشور را در اختیار دارد و دانش‌آموزان نیز سرمایه‌های آینده هستند و این نهاد باید افرادی را تربیت کند که قرار است در آینده راهگشای مسائل کشور باشند.
کد خبر: ۸۵۷۱۴۳۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش مازندران به مناسبت آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: اینکه دولت به معیشت معلمان توجه ویژه داشته باشد، معتقدم باید در جذب نیروهای آموزش و پرورش هم حساسیت لازم ایجاد شود زیرا برای تربیت نسلی متدین و انقلابی در جامعه اسلامی باید متربیان اسلامی و ارزشی داشت.

نماینده مقام معظم رهبری افزود: برای توسعه فرهنگ اسلامی باید آموزش و پرورشی داشته باشیم که سنت و روش عاشورایی را ادامه دهند.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام عرفه و همچنین عید قربان، بیان داشت: امید است در این روزها که در قرآن از آن به عنوان ایام‌الله تعبیر شد، استفاده مناسب ببریم و از فیوضات این روزها بهره‌برداری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تبریک آغاز بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش سازمان پر مسئولیت و پرجمعیت بوده و سازمانی است که سرمایه بزرگ کشور را در اختیار دارد و دانش‌آموزان نیز سرمایه‌های آینده هستند و این نهاد باید افرادی را تربیت کند که قرار است در آینده راهگشای مسائل کشور باشند.

وی با اعلام اینکه منابع مناسبی در کشور وجود دارد، افزود: این نهاد افرادی را تربیت می‌کند که سبب رشد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور در آینده می‌شود و این مسئله مسئولیت آموزش و پرورش را سنگین می‌کند.

طبرسی با اشاره به تغییر رویه جنگ علیه کشورها گفت: در حال حاضر فضای تقابل دشمنان و سایر کشور بر علیه ملت‌ها به سمت مبارزه فرهنگی گرایش پیدا کرد و برای مبارزه با دشمنان باید به سلاح علم مجهز باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران یادآور شد: معلمان مهندس انسان‌ساز هستند و روی اندیشه‌ای کار می‌کنند که قرار است آینده کشور را بسازند و معلمان حق بزرگی به گردن جامعه دارند و به همین دلیل است که از شغل معلمی به عنوان شغل انبیا نام برده می‌شود.

وی درباره مشکلات مالی معلمان، بیان کرد: عدم تأمین خواسته‌های آموزش و پرورش ممکن است مشکلاتی در حوزه تعلیم و تربیت ایجاد کند و خواسته ما این است که دولت ما هم به این مسئله توجه کند.

امام جمعه ساری درباره جذب معلمان به بدنه آموزش و پرورش بیان داشت: حساسیت لازم در جذب نیروهای آموزش و پرورش باید ایجاد شود، هرچه معلمان در تعلیم و تربیت حساسیت بیشتری داشته باشند، جامعه از آن استفاده بهتری می‌برد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: برای موفقیت در تعلیم و تربیت باید از اسلام و اقداماتی که پیامبر برای هدایت بشر انجام داد، الگوگیری شود.

وی افزود: معلمان دو بال را برای دانش‌آموزان آماده کنند، در کنار بال علم باید ترویج ایمان نیز در برنامه کاری قرار گیرد، برخی از افراد دانشمند جهان به دلیل نداشتن ایمان دچار لغزش‌های زیادی می‌شوند که نمونه‌اش در جهان زیاد است.

طبرسی در پایان گفت: اگر در تعلیم و تربیت قصد قُربت داشته باشید ثواب انبیاء الهی را می‌برید و اگر رنگ الهی به کار معلمان داده شود فرزندان با ایمان تربیت می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها