عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ تشیع در جامعه اسلامی، از اجرای طرح "پیامبران پیامبر" ویژه روحانیون در دهه ولایت و امامت، در یزد خبرداد.
کد خبر: ۸۵۷۱۴۳۶
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریان در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری جشنواره پرواز بادبادک‌ها با همکاری هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان، بانک رسالت و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دوم مهر برگزار می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به تصویب تشکیل ستاد دائمی مبشران غدیر در شورای اسلامی یزد گفت: 23 عنوان برنامه برای بیش از 190 هزار نفر مخاطب، در رده‌های سنی مختلف توسط ستاد مبشران غدیر یزد، تدوین و طراحی شد.

ناظر ستاد دائمی مبشران غدیر یزد با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در یزد به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف ذاتی شهرداری‌ها افزود: بیش از 1 میلیارد ریال از سوی شهرداری یزد و خیرین یزدی، به منظور اجرای فعالیت‌های فرهنگی غدیر در یزد اختصاص داده شد.

مطهریان محتوا محوری را رویکرد فعالیت های ستاد مبشران غدیر در یزد دانست و بیان کرد: امسال 110 ایستگاه مبشر غدیر در میادین و چهارراه اصلی شهر یزد به منظور ترویج فرهنگ نبوی راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه روز شمار غدیر، صهبای غدیر، چاپ و پخش برشور میثاق با غدیر به تیراژ 7 هزار جلد، تهیه و توزیع بیش از 10 هزار عدد سی دی صوتی با موضوع حضرت علی (ع) و برگزاری جشن ترنم غدیر ویژه کودکان، از جمله برنامه های تدوین شده توسط ستاد مبشران غدیر یزد است.

مطهریان با اشاره به برگزاری سلسله جشن های دهه ولایت، به مدت 3 شب در 12 مسجد یزد خاطرنشان کرد: فضاسازی شهری، برگزاری مسابقه پیامکی، مسابقه وبلاگ نویسی از 1 تا 22 مهرماه، مسابقه کتابخوانی مجازی و اجرای مسابقه شعر " من بچه هستم" را از دیگر برنامه های تدوین شده از سوی ستاد دائمی مبشران غدیر برای دهه امامت و ولایت در یزد است.

وی افزود: مسابقه عکس "خود عکس" برنامه دیگری است که در این ایام در نظر گرفته شده و افراد می‌توانند با موضوع غدیر و یا تبلیغات و فضاسازی که در این راستا در شهر صورت گرفته، شرکت کنند.

مطهریان با اشاره به راه‌اندازی باشگاه مجازی مبشران غدیر در آینده‌ای نزدیک، گفت: این باشگاه پرتال و محتوای بسیار قوی و ارزشمندی دارد که می‌تواند زمینه مدیریت تمام کارهای فرهنگی شهرداری را فراهم کند.

عضو شورای شهر یزد افزود: برنامه پرده‌خوانی غدیر دیگر برنامه‌ای است که برای این ایام در نظر گرفته شده و در دبیرستان‌های پسرانه و دخترانه، تعدادی از گویندگان و متخصصان در این زمینه، واقعه غدیرخم را بر روی یک پرده و در حدود یک ساعت بیان می‌کند.

وی ادامه داد: نمایش‌های خیابانی با موضوع اوصاف امیرالمومنین(ع) و معرفی غیر مستقیم فرهنگ شیعه، در سطح مدارس و شهر انجام می‌شود.

وی گفت: برگزاری جشن بزرگ مرتضی علی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین "شهاب مرادی" و هنرمندی هنرمندان کشوری و استانی در پارک بزرگ شهر یکی دیگر از برنامه‌هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود که جمعیت خوبی در این مراسم حضور پیدا کنند.

عضو شورای شهر یزد با اشاره به اینکه برنامه "پیامبران پیامبر" ویژه روحانیون استان یزد از دیگر برنامه‌های ویژه عید غدیر امسال یزد است، گفت: در این ایام 10 نقطه از سطح شهر در یک زمان و در شب عید غدیر نورافشانی می‌شوند.

مطهریان تصریح کرد: یکی از مصوبه‌هایی که در شورای اسلامی شهر یزد با تمام آرا به تصویب رسید، دائمی شدن ستاد مبشران غدیر در شهرداری یزد است.

وی افزود: حدود 100 میلیون تومان کل بودجه‌ای است که شهرداری برای این ایام و برنامه‌های آن به صورت مستقیم در نظر گرفته شده که بخشی از آن را خیران متقبل می‌شوند.

 

ارسال نظرات