نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین راه برای ایجاد اشتغال پایدار است که می تواند کشور را از بحران ‏های مالی، اقتصادی و سیاسی نجات دهد
کد خبر: ۸۵۷۱۴۴۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
به گزارش  خبرنگار خبر گزاری بسیج ، آیت الله عباسعلی سلیمانی در مراسم گرامیداشت شهادت امام محمد باقر(ع) و رحلت آیت الله خزعلی که در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، با اشاره تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تکیه بر اقتصاد مقاومتی می تواند حلال مشکلات اقتصادی در ایران و رونق تولید ملی باشد،از این جهت بهترین راه برای ایجاد اشتغال پایدار اقتصاد مقاومتی است که می تواند کشور را از بحران ‏های مالی، اقتصادی و سیاسی نجات دهد و به عمران و آبادانی برساند.
وی افزود: حفظ دستاوردهای کشور در زمینه‏ های مختلف باعث تداوم پیشرفت و تحقق آرمان‏ ها و اصول قانون اساسی و سند چشم ‏انداز بیست ساله می شود، از اینرو اقتصاد متکی به دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون‏ زا و برون ‏گرا در این مسیرمحقق خواهد شد.
امام جمعه زاهدان ایجاد سرمایه های بزرگ را یکی از وظایف تعاونی ها عنوان کرد و گفت: ایجاد تعاونی ها از جمله اقدامات مهم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است زیرا به‏ وسیله تعاونی‏ ها، سرمایه ‏های بزرگ تشکیل می شود.
وی بیان کرد: عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار همه گنجانده شود زیرا برون رفت کشور از شرایط تحریم ها با مقاومت در مسائل اقتصادی امکان پذیر است.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: همان گونه که گذشتگان نفت را برای ما به ارث گذاشته اند ما نیز وظیفه داریم آن را برای نسل آینده به یادگار بگذاریم از اینرو وابستگی به نفت نوعی آفت بود و پیش فروش منابع نفتی نیز به منظور رفع نیازهای مملکت امری ناپسند است که باید با ایجاد تغییر و تحول در اندیشه اقتصادی راهبرد مقاومت را اجرایی کرد.
وی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی با شعار محقق نخواهد شد، در این زمینه مردم و دولت باید همگام و همراه با یکدیگر در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند تا شاهد خودکفایی در کشور باشیم.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه رونق تولیدات کشاورزی یکی از کارهای مهم در راستای اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: در زمینه تولیدات داخلی باید تمام سعی و تلاش خود را داشته باشیم که در سایر عرصه ها از توان بومی خود بهره مند شویم.
وی در ادامه سخنان خود به ارتحال آیت الله حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی(ره)، یار دیرین امام و رهبری و عضو مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: در خصوص شناخت شخصیت این بزرگوار می توان به پیام رهبر معظم انقلاب رجوع کرد که به خوبی ابعاد پنهانی شخصیتی آیت الله خزعلی را آشکار می کند.
آیت ا... سلیمانی بیان کرد: روشنگری این عالم ربانی در تبعیت از مقام معظم رهبری به مردم کشور بینشی صحیح می‌داد.
امام جمعه زاهدان افزود: دغدغه‌هایی که آیت‌الله خزعلی برای انقلاب و جریان غدیر خم و ولایت داشته است؛ زبانزد بوده و تبعیت از ولایت معصومان و ولایت‌فقیه با گوشت و پوست این عالم بزرگوار آمیخته‌شده بود.
نماینده ولی فقیه در پایان خاطر نشان کرد: فقدان شخصیت ارزشمند آیت الله ابوالقاسم خزعلی ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیر است زیرا چنین شخصیتی در این پهنه از عظمت در جامعه امروز کم نظیر بود و جز با عنایت پروردگار نسبت به آن چه در آینده از آیات خود به ما نشان خواهد داد، جبران نخواهد شد
ارسال نظرات