فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قوچان از افتتاح سه پایگاه بسیج و دو کانون بسیج مهندسین همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۱۴۶۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ علی اصغر صوفی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور هشت سال رشادت ایثار و فداکاری و ارج‌ نهادن به ایثارگران و جانبازان است.

صوفی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس در شهرستان قوچان افزود: آذین‌بندی و فضاسازی حوزه‌ها، کانون‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج آغاز شده و رژه نیروهای مسلح نیز همچون سال‌های گذشته ساعت ۸:۳۰ صبح روز ۳۱ شهریور در محل میدان فلسطین این شهرستان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه قوچان تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود دو سال است که رژه حماسی بسیجیان به این مراسم اضافه شده است، امسال هشت گروهان بسیجی رژه حماسی انجام می‌دهند.

صوفی تاکید کرد: غبارروبی مزار شهدا نیز به دلیل تقارن با ایام عید قربان ازدحام جمعیت و شلوغی مزار شهدا جهت رفاه شهروندان قوچانی و بهره بردن بیشتر معنوی در روز چهارشنبه همین هفته  ساعت۱۴ صورت می‌پذیرد.

وی بیان داشت: راهپیمای خانوادگی نیروهای مسلح و خانواده‌های شهدا و ایثارگران به مناسبت هفته دفاع مقدس نیز روز جمعه  ساعت ۸ صبح از میدان مرکزی شهر به سمت میعادگاه نماز جمعه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه قوچان با اشاره به برگزاری برنامه میقات الصالحین با حضور پرشور بسیجیان این شهرستان در مصلی قوچان افزود: اجرای طرح میقات الصالحین قبل از مراسم نماز جمعه با حضور بسیجیان شهرستان و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه دیگر برنامه‌های این هفته است.

صوفی بیان داشت: در این هفته سه پایگاه بسیج سالن ورزشی ۹ دی شهرستان که با نام شهید رضازاده مزین شده است و دو کانون بسیج مهندسین کشاورزی و صنعت و عمران شهرستان نیز افتتاح و شروع به کار می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۸۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در این شهرستان تاکید کرد: هشت کارگاه تولید قارچ با قابلیت صادرات به کشورهای همسایه پنج کارگاه پرورش شتر مرغ که یک واحد آن جوجه کشی است کارگاه صنایع بسته بندی کشمش صادراتی، زنبور داری، تولید کود ورمی کمپوست صنایع دستی قسمتی از اجرای موفق طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان قوچان است.

فرمانده سپاه قوچان در پایان با اشاره به جایگاه والای شهیدان و شهید شاخص شهرستان شهید کلاهدوز از برگزاری یادواره این شهید در قوچان خبر داد و افزود: با توجه به جایگاه والای این شهید و تاکید شهرستان بر حضور سخنران کشوری قرار است سردار فضلی در این مراسم حضور داشته باشند که امکان آن در هفته دفاع مقدس به دلیل کثرت برنامه‌ها فراهم نشد اما در آینده‌ای نزدیک یادواره شهید کلاهدوز با سخنرانی سردار فضلی در قوچان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها