مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان از ارسال ۳۰ فیلم به دبیرخانه جشنواره فیلم بسیج در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۱۵۰۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، فریبرز حاتمی به برگزاری چهارمین جشنواره فیلم بسیج لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: زمان فراخوان این جشنواره از تیرماه امسال و در قالب چهار بخش انیمیشن، مستند، نماهنگ و فیلم کوتاه داستانی آغاز شد.

وی افزود: نحوه توزیع و اطلاع رسانی این جشنواره در سطح استان به ویژه در کانون های تابعه بسیج هنرمندان و مراکز فرهنگی، هنری صورت گرفت.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان از ارسال ۳۰ فیلم به دبیرخانه جشنواره فیلم بسیج استان خبر داد و بیان داشت: مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم بسیج تا دهم شهریور بود که پس از این مدت بررسی اولیه در خصوص آثار ارسال شده انجام شده ولی نتیجه نهایی این بررسی هنوز اعلام نشده است.

حاتمی عنوان کرد: کوروش زارعی داور مطرح کشوری، حسین سپهوند و شمس الدین آروند از داوران استانی کار داوری آثار ارسال شده به جشنواره فیلم بسیج لرستان را بر عهده  داشتند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره و در همه موضوعات فراخوان شده دریافت اثر داشتیم اضافه کرد: از آنجا که مخاطبین این جشنواره قشر جوان و کم تجربه بوده که در ابتدای راه فیلم سازی هستند لازم است در این عرصه تجربه های بیشتری آموخته تا بتوانند آثار قوی تری ارائه دهند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان ادامه داد: البته سازمان بسیج هنرمندان استان نیز قصد ندارد تنها به فیلم سازان توانای استان که سال های گذشته در این جشنواره حائز رتبه برتر شده اند توجه داشته باشد بلکه تمایل دارد شرایطی برای حضور جوانان در این عرصه را فراهم کند تا انگیزه آن ها برای فعالیت در این بخش و خلق آثاری شاخص و قوی بالا رود.

حاتمی تصریح کرد: فیلم سازان بزرگی در لرستان وجود دارند که یک بخش از شرکت کننده های جشنواره فیلم بسیج را تشکیل می دهند ولی بخش عمده این شرکت کنندگان را جوانان تشکیل می دهند که برای فعالیت بهتر در حوزه فیلم سازی نیاز به تکرار و تمرین دارند.

وی بر ضرورت همکاری دیگر نهادهای فرهنگی استان با سازمان بسیج هنرمندان لرستان برای رشد و اعتلای حوزه فیلم سازی استان تاکید کرد و گفت: برای اینکه آثار فیلم سازان لرستانی با دیگر هنرمندان کشوری قابل رقابت باشد لازم است نهادهای فرهنگی استان در راستای تربیت و ایجاد ظرفیت های خوب در این عرصه مشارکت داشته باشند زیرا این کار به تنهایی از عهده سازمان بسیج هنرمندان ساخته نیست.
ارسال نظرات