خبرهای داغ:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

سیره علمی امام جواد(ع) الگویی برای آزاد اندیشی در جهان است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت:سیره علمی امام جواد(ع) الگویی برای آزاداندیشی در جهان است.
کد خبر: ۸۵۷۱۵۶۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

حجت‌الاسلام  علی نعمت الهی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، در  گفت و گو با خبرنگار بسیج  از قزوین ، اظهار  کرد:امام جواد علیه‌السلام از نظر مباحثه و مناظره یک وضعیت ویژه نیز داشتند که ایشان را از دیگر ائمه علیهم‌السلام متمایز می‌کند و ان به این دلیل است که مباحثات بین مذهبی مطرح در دورهٔ امام رضا علیه‌السلام یک‌دفعه به ایشان منتقل شد در حالی که در دورهٔ امام باقر علیه‌السلام مناظرات بین‌ مذهبی چندان پررنگ نبود.

وی افزود:نکتهٔ دیگر این‌که سن کم امام جواد علیه‌السلام و این تجربهٔ جدید که امام یک علم لدنّی و الهی دارد و این علم تفضلی از جانب حضرت باری ‌تعالی است،برای مردم ان زمان خیلی عجیب جلوه می‌کرد. البته این امر برای شیعیان معلوم بود، ولی در بین دیگران جلوهٔ خاصی داشت.

این مسئول تصریح کرد: حضرت جواد(ع) مدت ۵ سال را در مدینه در کنار پدر بزرگوارش سپری کرد و در سال ۲۰۰ هجری مأمون عباسی، امام رضا(ع) را به خراسان دعوت کرد از این رو حضرت جواد(ع) در سن ۵ سالگی در مدینه باقی ماند و حدودا دو سال بعد، پس از شهادت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) امامت امام جواد(ع) آغاز شد و این برای برخی از افراد جای بسی تعجب و شگفتی داشت.

به گفته حجت‌الاسلام نعمت الهی ،پـیـشـواى نـهـم شیعیان عـلیـه السـلام از نـظـر جـود و سـخاوت در مرتبه اى قرار داشت که این صفت از ویژگیهاى آن حضرت قرار گرفت و به (جوادالائمه ) ملقّب گشت.

وی کوتاه بودن عمر و شرایط خاص دوران امام محمد تقی را از دلایل شناخت کمتر نسبت به ایشان دانست و افزود:بنا بر آن چه در تاریخ آمده است، امام جواد (ع) در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند  در نتیجه ،کوتاه بودن عمر آن حضرت یکی از دلایلی است که می توان گفت ،که امام جواد (ع) نسبت به سائر ائمه (ع) از عمر بیشتری برخوردار بودند و به همین دلیل، کمتر در بین مردم مطرح شده اند.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها