خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه یکم هوانیروز:

هوانیروز قدرتمند تر از گذشته آماده دفاع از کشور است

فرمانده پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه با بیان اینکه پرواز بالگردهای هوانیروز به مردم قوت قلب می دهد گفت: هوانیروز قدرتمند تر از گذشته آماده دفاع از کشور و انجام هرگونه عملیات است.
کد خبر: ۸۵۷۱۷۰۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، دفاع مقدس را یکی از ارزش های ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی پس از پیروزی تمام معادلات قدرت های بزرگ را به هم ریخت از این رو دشمن به روش های مختلف دست زد تا به این انقلاب جوان لطمه وارد کند.
فرمانده پایگاه یکم هوانیروز افزود: دشمن زمانی که از راه ترور و ایجاد تفرقه در کشور راه به جایی نبرد، جنگی تمام عیار را با ایران اسلامی آغاز کرد.
امیر قربانی هراس دشمنان از رویکرد اسلام را دلیل اصلی مقابله با انقلاب ایران دانست و اظهار داشت: دشمن در ابتدا غائله کردستان را به راه انداخت اما رزمندگان اسلام توانستند این فتنه را خاموش کنند که در این میان نقش بالگردهای هوانیروز حیاتی بود.
وی با تاکید بر اینکه هوانیروز در کنار مردم قرار دارد، تاکید کرد: پرواز خلبانان هوانیروز قوت قلبی برای مردم است.
فرمانده پایگاه یکم هوانیروز ارشادهای امام خمینی (ره) و حمایت های مردمی را مهمترین عامل پیروزی رزمندگان اسلام دانست و گفت: رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس نه تنها در مقابل رژیم بعث عراق بلکه در مقابل تمامی کشورهایی که از آن حمایت می کردند ایستادند.
امیر قربانی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز زمانی که در قامت یک فرمانده به همراه رزمندگان در تمامی جبهه های نبرد حضور داشت به آنان دلگرمی می داد.
وی با تاکید بر اینکه هوانیروز در طول دوران دفاع مقدس سنگ تمام گذاشت گفت: هوانیروز در این دوران پرافتخار500 هزار ساعت پرواز عملیاتی انجام داد که در تاریخ جنگ های جهان بی سابقه است.
فرمانده پایگاه یکم هوانیروز با اشاره به اهمیت این منطقه افزود: بیش از یک چهارم این پروازها از منطقه یکم هوانیروز انجام می شد.
امیر قربانی با اشاره به اینکه پایگاه یکم هوانیروز در طول دفاع مقدس 83 شهید تقدیم انقلاب کرده است، یادآور شد: خلبانان هوانیروز در دوران دفاع مقدس با آتش سنگینی که در منطقه غرب داشتند ستون های دشمن را در هم می کوبیدند.
وی با بیان اینکه قدرت این یگان پس از جنگ تحمیلی افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: هوانیروز اکنون به عنوان یگانی قدرتمند آماده خدمت به کشور است.
امیر قربانی هوانیروز را یگانی تجهیزات محور دانست و گفت: هوانیروز نه تنها کار اورهال بالگردهای (اورهال یا بازآماد یعنی انجام تعمیرات اساسی) خود را انجام می دهد، بلکه آن ها را بومی سازی کرده است.
وی اضافه کرد: تمام تجهیزات و قطعات مورد نیاز هوانیروز توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تامین می شود.
وی با اشاره به آموزش خلبانان تیزپرواز توسط هوانیروز گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی از تجربه خلبانان پیشکسوت استفاده کردیم و توانستیم خلبانان جوان و توانمندی را پرورش دهیم.
فرمانده پایگاه یکم هوانیروز ساخت شبیه سازها در داخل کشور را یکی اقدامات شایسته هوانیروز برای آموزش نیروها دانست.
امیر قربانی افزود: امروز به جرات می توانیم بگوییم که هوانیروز حتی از قبل از انقلاب که توسط دیگر کشورها حمایت می شد قدرتمند تر شده است.
وی تاکید کرد که این یگان تحت کنترل دیگر یگان ها قرار می گیرد و محدود گسترده ای از مرزها را پوشش می دهد.
فرمانده پایگاه یکم هوانیروز در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با آمادگی این یگان برای رویارویی با هرگونه تهدید احتمالی گفت: سال گذشته پس از قدرت گرفتن داعش در عراق نیروی زمینی ارتش در کمتر از 48 ساعت خود را به مرزهای غربی کشور رساند.
امیر قربانی با بیان اینکه نیروی زمینی از یگان های واکنش سریع بهره می برد تاکید کرد: در آن زمان تمامی یگان ها سدی مستحکم در مقابل مرزها بستند و هوانیروز نیز در کمتر از 2 ساعت نیروهای خود را در منطقه مستقر کرد.
وی افزود: داعش آمده بود که وارد کشور عزیز ما شود اما زمانی که به این سد مستحکم برخورد متوقف شد و جرات ورود به کشور عزیزمان را نداشت.
ارسال نظرات