«شما برنده سهمیه امداد خودرو شده‌اید» این جمله، مقدمه‌ای برای کلاهبرداری شرکت‌های بی‌نام و نشان از صاحبان خودرو در کشور است.
کد خبر: ۸۵۷۱۷۰۵
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  در نبود نظارت کافی بر فعالیت برخی شرکتها، بسیاری از مردم گول حرف‌های اپراتورهای شرکت‌های بی‌نام و نشان را خورده و هر ماه پول هنگفتی را نصیب این نوع بنگاه‌های کاذب می‌کنند.

اپراتور یکی از این شرکتها تحت عنوان شرکت امداد خودرو سراسری مرکزی، در تماس با خبرنگار اقتصادی فارس، ضمن ذکر نام کامل و اعلام مدل خودروی او، عنوان کرد که شما برنده سهمیه امداد خودرو شده‌اید.

این اپراتور در پاسخ به این سؤال که آیا از امداد خودروی ایران خودرو تماس گرفته‌اید؟ گفت: خیر، ایران‌ خودرو زیر نظر ما فعالیت می‌کند!

وی ادامه داد: آدرس و شماره تلفن منزل یا محل کار خود را به ما بدهید تا همکاران ما کارت امداد را برای شما بیاورند و متقابلاً شما نیز مبلغ 65 هزار تومان به همکاران ما پرداخت کنید.

وی در مورد خدمات قابل ارائه از طریق این کارت امداد نیز گفت: تمام خدمات خودرو با 20 درصد تخفیف ارائه می‌شود و علاوه بر این، از تخفیف 40 درصدی بیمه بدنه و تخفیف 20 درصدی بیمه شخص ثالث برخوردار خواهید شد.

این اپراتور در پاسخ به این سؤال که شما مجوز فعالیت خود را از کجا دریافت کرده‌اید؟ گفت: این مجوز را از اداره حمل و نقل و راهنمایی و رانندگی گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به این مسئله که شماره تماس و مشخصات شخصی ما را از کجا به دست آورده‌اید؟ گفت: این اطلاعات در سایت ما ثبت شده و وقتی سند خودرو برای شما صادر می‌شود، مشخصات شما در اختیار ما قرار می‌گیرد.

این حرف‌ها در حالی از سوی اپراتور یک شرکت بی‌نام و نشان مطرح شد که خبرنگار فارس در تماس با شماره تلفن این شرکت که بر روی تلفن همراهش افتاده بود، از اپراتور این شرکت پرسید که نام شرکت شما چیست؟ ولی اپراتور این شرکت حاضر نشد، نام یا مشخصاتی را به خبرنگار فارس ارائه دهد.

جلوگیری از کلاهبرداری این شرکت‌های بی‌نام و نشان نیازمند نظارت دقیق پلیس و قوه قضائیه است تا راه برای فعالیت دوباره آنها و افزایش روزافزون تعداد این نوع شرکت‌ها بسته شود.

ارسال نظرات