مسئول بسیج جامعه پزشکی استان یزد گفت: به دنبال ارائه الگو در زمینه آموزش، بهداشت و درست مصرف کردن دارو به منظور اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در بیمارستان صحرایی یزد هستیم.
کد خبر: ۸۵۷۲۰۵۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر جواد قادری اردکانی، درباره نقش برپایی بیمارستان صحرایی در ارتباط با ظهور و بروز بیشتر اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: در بیمارستان‌های صحرایی موضوع آموزش، بهداشت و درست مصرف کردن دارو مد نظر است که برای دستیابی به این سه مقوله نشست‌های مهمی را برپا کرده‌ایم و هنوز ادامه دارد تا الگوی درستی از مصرف کردن و ارائه خدمات بهداشتی در موضوع اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

 وی در ادامه افزود: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در بیمارستان صحرایی یزد الگوی درست مصرف کردن دارو، استریل شدن پزشکان پیش از ورود به بیمارستان صحرایی و پرهیز از مصرف داروهای خارجی که در داخل کشور تولید می‌شوند مدنظر قرار دارد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان یزد درباره خدمات بیمارستان صحرایی یزد خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت به دنبال به روزرسانی هستیم تا کارهای لازم در این‌باره برای برپایی بیمارستان صحرایی انجام شود.

وی تاکید کرد: برای اولین سال است که ما به دنبال پرونده سازی هستیم تا سلامت افراد از نظر وضعیت بهداشتی دهان و دندان بررسی شود و بیمار را به دانشگاه تحویل دهیم و بتوانیم خدمات خوبی را در راستای اقتصاد مقاومتی در بیمارستان صحرایی به بیماران ارائه دهیم.

نقش پزشکان بسیجی در دوران دفاع مقدس
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان یزد درباره نقش پزشکان بسیجی در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از مواردی که در جبهه و جنگ مطرح است موضوع بهداشت و درمان است چه در مواقع عادی و چه در مواقع اورژانسی باید آمادگی لازم وجود داشته باشد؛ امسال در هفته دفاع مقدس مسئولان استان یزد و کشوری را دعوت کرده‌ایم تا در نمایشگاهی نقش پزشکان دوران دفاع مقدس نشان داده شود و همزمان با آن بیمارستان صحرایی را برپا خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از واحدهای مهم در بیمارستان صحرایی موضوع فرهنگی است، مانند صوت و تصاویری که در زمان جنگ پخش می‌شد؛ کتاب‌هایی نیز در این زمینه با ۵۰ درصد تخفیف در به مردم ارائه می‌شود.

اردکانی، ادامه داد: در دوران جنگ نقش امدادگران و بهیاران در دوران دفاع مقدس و بیمارستاهای صحرایی بسیار مهم بود و افرادی در آن دوران به شکل آفند یا پدافند فعالیت می‌کردند که اولین افراد که می‌توانستند کمک کار آنان باشند کارد پزشکی و درمانی تخصصی بودند؛ افرادی که قرار است کار عملیاتی انجام دهند باید از پشتیبانی بهداشت و درمان آگاهی داشته باشند، آنان کسانی بودند که درعملیات‌ها به شکل‌های مختلف فعالیت می‌کردند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان یزد تصریح کرد: امروزه ما می‌توانیم از این تجربیات استفاده کنیم و در حال برنامه ریزی هستیم تا این اتفاق بیفتد و که برپایی بیمارستان صحرایی در همین راستا است، مانند اینکه مثلا به ۷ هزار نفر خدمات درمانی ارائه می‌شود؛ که درواقع بیمارستان‌های صحرایی برای انجام خدمات در مواقع بحرانی کمک کننده هستند.

ارسال نظرات