خانواده شهید ' سبیل اخلاقی' جوان ترین شهید کشور در شهرستان نیکشهر به مناسبت نخستین روز هفته دفاع مقدس در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در این شهرستان در جنوب سیستان و بلوچستان مورد تجلیل قرار گرفت
کد خبر: ۸۵۷۲۰۶۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج : شهید سبیل اخلاقی از شهدای اهل سنت در سوم تیر ماه 1353 در نیکشهر دیده به جهان گشود، در 7 سالگی به عضویت بسیج عشایر درآمد، در 11 سالگی به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در سن 11 سال و هشت ماهگی با اصابت مستقیم گلوله به سینه در نهم بهمن سال 1364 در منطقه عملیاتی حور العظیم به شهادت رسید.
همزمان با هفته دفاع مقدس صبح امروز اجرای 30 عنوان برنامه با برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح آغاز شد.
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان  نیکشهر در جمع اقشار مختلف بسیجیان و مسوولان در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مردم انقلابی و همیشه در صحنه نیکشهر در جبهه های جنگ و نبرد حق علیه باطل سهم عمده ای داشتند.
سرهنگ پاسدار غلامرضا ملایی از حضور پرشور بسیجیان در برنامه های هفته دفاع مقدس قدردانی کرد و افزود: دلاورمردیهای بسیجیان در 8 سال جبهه های جنگ سبب عزت و افتخار امروز ایران اسلامی در دنیا است.
وی گفت: گرامیداشت یاد و خاطره ایام دفاع مقدس به ما تاریخ پرعظمت ایران اسلامی را گوشزد می کند.
امام جمعه نیکشهر نیز بیان کرد: ملتی که 8 سال جنگ را در دهه اول پیروزی انقلاب با موفقیت پشت سرگذاشته است، هیچگاه از تحریم و تهدید دشمنان نمی هراسد.
حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی افزود: دفاع مقدس درسهای زیادی به ما آموخت تا بتوانیم با قدرت ایمان به خدا، حمایت از رهبری و پشیبانی ولایت فقیه و وحدت در دنیا سربلند باشیم.
شهرستان نیکشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان با 134 هزار نفر جمعیت و گستره 12 هزار و 951 کیلومتر مربع از چهار بخش 'مرکزی، لاشار، آهوران و بنت'، 11 دهستان و 395 روستا و آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است و در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

ارسال نظرات