خبرهای داغ:
هنوز بعد از گذشت 35 سال، خيلي از اسرار مفقود دفاع مقدس در سينه جامعه ايثارگران هست كه بايد با زبان هنر كه جاودانه و ماندگار است به نسل امروز منتقل شود.
کد خبر: ۸۵۷۲۲۷۴
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از ايثار واحد قزوين، مرتضي روزبه، استاندار قزوين، امروز در جشنواره هنري فروغ پايداري كه در سراي تاريخي سعدالسلطنه برگزار شد، گفت: يكي از زيباترين كارهايي كه همزمان با اولين روز از هفته دفاع مقدس در سال جاري رخ داده و شاهد آن هستيم، برپايي اين جشنواره است.

وي با اشاره به اينكه برپايي جشنواره فروغ پايداري از كارهاي هنري كانون شاهد و ايثارگر استان قزوين است، افزود: اين جشنواره آغاز فعاليت‌هاي كانون است و بايد ادامه يابد.

استاندار قزوين با بيان اينكه در جشنواره فوق همه هنرمندان شاهد و ايثارگر در كنار يكديگر جمع شده است، گفت: تجمع و اجتماع اين هنرمندان از جمله آرزوهاي بنده بوده كه با برپايي اين جشنواره، برآورده شده كه مطمئنا گردهمايي آنها بركات فراواني خواهد داشت.

روزبه افزود: خيلي خوشحال هستم كه يكصد نفر از هنرمندان شاهد و ايثارگر در اين نمايشگاه گرد هم آمدند، اين رويداد هنري مي‌تواند به يك تشكل استخوان‌دار و جان‌دار در عرصه استاني، ملي و بين‌المللي تبديل شود.

اين مسئول با اشاره به اينكه هنرمندان به ويژه شاهد و ايثارگر به كم‌كاري مسئولان توجهي نكنند بلكه با اتكا به توانايي بالاي خودشان آثار بي‌نظيري را خلق كنند، گفت: امروز خيلي از مردم دنيا تشنه پيام‌هاي 8 سال دفاع مقدس ما هستند كه اين پيام‌ها به زبان هنر، بهتر مي‌تواند براي ديگران به نمايش گذاشته شود.
استاندار قزوين با بيان اينكه هنوز بعد از گذشت 35 سال، خيلي از اسرار مفقود دفاع مقدس در سينه جامعه ايثارگران است كه بايد به نسل امروز منتقل شود، افزود: اين موضوع را با زبان هنر كه جاودانه و ماندگار است بهتر مي‌توان انجام داد.

وي با اشاره به اينكه شهدا، جانبازان و خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر صاحبان اصلي نظام هستند، گفت: عزت، شرف، غرور و پيروزي و موفقيت امروز كشور ما در همه عرصه‌ها مرهون جانفشاني‌هاي آنها است.

روزبه با اشاره به مذاكرات هسته‌اي افزود: اگر در اين مذاكرات توفيقي نصيب مي‌شود، مرهون صبر و مقاومت شهدا در 8 سال دفاع مقدس است و مردم ايران قدردان فداكاري‌هاي آنها هستند.

استاندار قزوين گفت: قبل از انقلاب اسلامي حاكمان زورگو و مستبد بر كشور ما حكومت مي‌كردند كه اجازه تصميم‌گيري نداشتند و از كشورهاي بيگانه براي اداره كشورشان دستور مي‌گرفتند.

اين مسئول افزود: امروز با گذشت 35 سال از پيروزي مردم ايران در جنگ تحميلي، 6 قدرت بزرگ كشور در برابر ايران در ميز مذاكره مي‌نشينند كه اين مطلب بيانگر قدرت، عظمت و اقتدار كشور ماست كه از دل دوران 8 سال دفاع مقدس برخاسته شده است.

روزبه افزود: امروز ايران از دل ايثارگري‌ها و رشادت‌هاي شهدا و ايثارگران در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل و صبر و مقاومت خانواده‌هاي مفقودالاثر شهدا، در چنين جايگاهي قرار گرفته است.

استاندار قزوين با اشاره به دستاوردهاي دفاع مقدس گفت: همه ما بايد تلاش كنيم تا اين دستاوردهاي را برای قشرهاي مختلف جامعه تبيين داده و به آنان انتقال بدهيم، در اين راستا خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران كه بيش از هر كس ديگر جنگ تحميلي را درك كردند، رسالت بزرگي بر دوش دارند.

وي با اشاره به اينكه حضرت زينب(س) پيام‌آور و انتقال دهنده فرهنگ عاشورا به مسلمانان بود، گفت: امروز نيز خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر بايد تلاش كنند تا اهداف و دستاوردهاي دفاع مقدس به نسل‌هاي آينده انتقال يابد.

وي در پايان از غلامرضا حقايق‌پور مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين و حسن شكيب‌زاده مدير روابط عمومي و كاركنان ديگر بنياد استان و هنرمندان شاهد و ايثارگري كه همكاري كردند تا اين نمايشگاه برپا شود، تشكر كرد.

 

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها