رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: آمار دقیقی از میزان زمین خواری ها در کشور وجود ندارد اما هزاران هکتار زمین خواری شده است.
کد خبر: ۸۵۷۲۳۳۴
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد علی پورمختار در گفت‌وگوی ویژه خبری درباره اظهارات وزیر کشور مبنی بر جلوگیری از 90 درصد زمین خواری‌ها گفت: چنین اعتقادی نداریم زیرا هر روز گزارش هایی در این زمینه به مجلس ارسال می شود.

وی اضافه کرد: وزیر کشور نامه‌هایی را که به وی نوشته‌ایم به استانداری ها ابلاغ و تاکیده کرده است اما این ابلاغ ها کافی نیست.

رئیس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه برخی مسئولان پشت‌پرده زمین خواری هستند، گفت: زمین خواری مرتبط با عملکرد مسئولان است زیر برخی می گویند بر ما تحمیل می کنند که عدد و رقمی را برای فلان مکان اختصاص دهید و هر کدام از دستگاه‌های محلی باید مبلغی را بپردازند.

پورمختار افزود : برخی مسئولان نیز برای اداره امور شهرها زمین های اطراف را می فروشند.

وی تصریح کرد: برخی مسئولان در حدود 20 درصد زمین خواری ها دخالت داشته اند و نفع برده‌اند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اضافه کرد: به جز زمین خواری گردنه حیران که دو نماینده بر ضد یکدیگر دعوایی را مطرح کردند، هیچ گزارشی درباره دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمین خواری ها وجود ندارد.

وی افزود: در مسئله زمین خواری گردنه حیران برای سه روستایی که حدود 20 خانوار جمعیت دارند 170 هکتار طرح هادی در نظر گرفته شده است در حالیکه این زمین‌ها کشاورزی است و نباید طرح هادی در آنها اجرا شود.

پورمختار گفت: 300 بنا داخل 170 هکتار و 200 بنا خارج از آن ساخت شده است که باید تخریب شود.

وی با بیان اینکه موارد زیادی وجود دارد که برای زمین خواری سند جعل می کنند گفت: باید با دانه درشتها در این زمینه برخورد شود.

پورمختار در پاسخ به این سؤال که آیا پرونده بورسیه‌ها به قوه قضائیه ارسال شده است یا خیر، گفت: فقط جمع‌بندی کمیسیون آموزش عالی و دیوان محاسبات به وزارت علوم اعلام شده و پرونده‌ای به قوه قضائیه ارجاع نشده است.

ارسال نظرات