لیزینگ‌هایی که امسال مجاز شدند+اسامی

وضعیت صدور مجوز فعالیت به شرکت های لیزینگ در سال جاری نشان می دهد که تا کنون سه شرکت لیزینگی مجوز فعالیت از بانک مرکزی را دریافت کرده اند.
کد خبر: ۸۵۷۲۳۴۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، بانک مرکزی در راستای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی در سال جاری به سه شرکت لیزینگ مجوز فعالیت داده است.

برهمین اساس شرکت های لیزینگ کارآمد، جهان توسعه و پارس در سال 94 از بانک مرکزی مجوز فعالیت گرفته اند؛ البته مدت زمان مجاز برای فعالیت شرکت لیزینگ کارآمد و جهان توسعه دو سال و شرکت پارس یک سال اعلام شده است.

بنا به این گزارش،‌ تشدید کلاهبرداری‌های لیزینگی از برخی مردم موجب شده تا هر از چندگاهی شاهد برگزاری تجمع‌ مالباختگان در مقابل مجلس و سایر نهادهای نظارتی باشیم.

همین امر موجب شده تا لیزینگ‌ها نیز در کنار موسسات اعتباری غیرمجازی قرار گیرند که سال‌هاست در معرض نقد قرار دارند و همین باعث شده تا بانک مرکزی به عنوان دستگاه ناظر بر بازار پولی و بانکی نیز مورد موآخذه قرار گیرد.

هرچند طبق اعلام دبیر کل بانک مرکزی بیش از 300 لیزینگ به صورت غیرمجاز در کشور در حال فعالیت هستند و تنها 38 لیزینگ از بانک مرکزی مجوز فعالیت دارد! البته طبق مستندات موجود در سایت بانک مرکزی 35 لیزینگ مجاز در کشور وجود دارند.

در ادامه اسامی شرکت های لیزینگ مجاز را مشاهده می کنید؛

ارسال نظرات