خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

سپاه عشایر، آماده‌ترینِ نیروها برای دفاع از انقلاب اسلامی است

سردار ابراهیمی گفت: امروز نیروهای عشایری ما در سنگر دفاعی بهترین نقش را دارند و سپاه عشایر ما قوی‌ترین، بزرگ‌ترین و آماده‌ترین نیروی سپاه برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۷۲۳۷۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، یادواره شهدای عشایر منطقه سیاخ دارنگون شیراز در روستای چنار میشوان این منطقه برگزار گردید.

سردار خداداد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در یادواره شهدای عشایر بخش سیاخ دارنگون شیراز به نقش شهدای عشایر در دوران دفاع مقدس اشاره نمود و افزود: همین شهدای عشایر اولین مردانی بودند که در سازماندهی سپاه پاسداران قرار گرفتند و زمین‌های کشاورزی، دامداری، دانشگاه و دبیرستان را رها کردند و حتی عده‌ای از آنان که در خارج از کشور به‌سر می‌بردند هنگام آغاز جنگ به کشور بازگشتند تا به ‌عنوان یک رزمنده از میهن اسلامی خود دفاع کنند ضمن اینکه هیچگاه نباید نقش آنان را در پیروزی انقلاب اسلامی فراموش کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: نیروهای عشایر بودند که در 22 بهمن 57 با سلاح‌های خود مقابل ساواک و شهربانی ایستادند و شهربانی را به سقوط کشاندند و به ارتش پیام دادند تا پادگان‌های خود را تعطیل کند.

وی با تأکید بر اینکه همین عشایری که این نقش ارزشمند را در پیروزی انقلاب داشتند این نقش را هم در دفاع مقدس به خوبی انجام دادند، گفت: ما در دوران دفاع مقدس 1200 شهید عشایر را به این انقلاب تقدیم کردیم که این تعداد شهید رقم کمی نیست.

ابراهیمی با یادآوری اینکه امروز نیز بزرگمردان عشایر در سنگرهای علمی افتخارآفرین هستند، گفت: امروز نیروهای عشایری ما در سنگر دفاعی بهترین نقش را دارند و سپاه عشایر ما قوی‌ترین، بزرگ‌ترین و آماده‌ترین نیروی سپاه برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

این یادگار دوران 8 ساله دفاع مقدس، برگزاری یادواره‌های شهدای عشایر را لبیک به فرمایشات جهادگونه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ هوشیاری و وحدت دانست و گفت: طی روزهای گذشته مقام معظم رهبری دیداری با فرماندهان سپاه داشتند و امروز عشایر ما با برگزاری این یادواره نشان می‌دهند که نه تنها سپاه بلکه همه عشایر ایران اسلامی پای فرامین معظم‌له ایستاده‌اند و بیداری و هوشیاری خود را حفظ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عشایر ما هم در زمان طاغوت، هم در حین انقلاب و در زمان جنگ و بعد از آن استکبار جهانی و آمریکا و اروپا را به خوبی می‌شناسند، گفت: عشایر ما می‌دانند که هیچ‌گاه آمریکا و اروپا با ما دوست نخواهند شد، عشایر همیشه هوشیاری خود را حفظ می‌کنند.

ابراهیمی در ادامه سخنان خود به بیان برخی از وقایع و اتفاقات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان تلاش‌های فراوانی را برای از پا درآوردن این انقلاب نوپا انجام دادند از جمله این که ارتش را متزلزل کردند اما با تدبیر امام جهت تثبیت این نیرو، 29 فروردین به نام روز ارتش نامگذاری شد.

وی افزود: در طی سال‌های 57 تا 59 دشمنان تلاش‌های فراوانی از قبیل راه‌اندازی گروه‌های تجزیه طلب در خوزستان، کردستان و آذربایجان انجام دادند تا بتوانند به اهداف خود دست یافته و انقلاب اسلامی را از پا درآورند یعنی تجزیه طلبی دشمنان قبل از شروع جنگ در مرزهای ما آغاز شده بود.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین در طی این مدت بسیاری از مسئولان و حتی اقشار مختلف مردم را ترور کردند و گروه‌های لیبرال‌ها، منافقان و سلطنت‌ طلب‌ها دو سال کشور را معطل بحران داخلی و مرزی کردند علاوه بر این‌ها شخصیت‌های نظام را ترور شخصیتی و جسمی کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بمب‌گذاری، تجاوز مرزی، ترورها، محاصره اقتصادی، تحریم کشور و ایجاد عملیات روانی بر علیه امام و یارانش را از جمله اقدامات دشمنان طی دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در این مدت موضوع طبس و کودتای نوژه را انجام دادند و علاوه‌ بر این‌ها تلاش کردند تا ارتش، سپاه، بسیج، روحانیت و کمیته‌های انقلاب اسلامی را تضعیف کنند.

وی با بیان اینکه در طی این دو سال به طور کلی 19 هزار نفر از مسئولان و مردم ما توسط دشمنان ترور شد، گفت: دو سال تمام هر طراحی که انجام می‌دادند تا انقلاب اسلامی را از پای درآوردند موفق نشدند لذا به ناچار صدام را به‌عنوان بهترین گزینه برای به آشوب کشیدن منطقه خاورمیانه و از بین بردن انقلاب اسلامی شناسایی کردند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: دشمنان دقیقاً روزی را برای حمله به کشور ما انتخاب کردند که عید مهرماه بود و دانش‌آموزان و معلمان و بلکه اقشار مختلف مردم آرامش نداشتند اما امام راحل به مردم پیام دادند و آن‌ها را به آرامش دعوت و به سمت جبهه‌ها هدایت کردند.

وی ضمن برشمردن وضعیت نظامی و تسلیحاتی سپاه و ارتش ایران در هنگام آغاز جنگ گفت: با تمام این تفاسیر شهید محمد جهان‌آرا، فرمانده سپاه خرمشهر توانست در مقابل یک ارتش تا دندان مسلح که به شهر خرمشهر حمله کرده بود، 33 روز این شهر را توسط نیروهای بسیجی، ارتشی، سپاه و جهادسازندگی حفظ کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار