خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: بسج دانشجویی با ساختار متفاوت از دیگر اقشار بسیج که نقش ویژه ای در مقابله با جنگ نرم دارد و در واقع نوک پیکان دفاع در برابر جنگ فرهنگی است.
کد خبر: ۸۵۷۲۴۹۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی مراسم تودیع و معارفه فرمانده حوزه بسیج دانشجویی شهید مفتح(ره) قاین با حضور قاسمی مسئول بسیج دانشجویی استان درسالن اجتماعات دانشگاه پیام نور شهرستان قاین برگزار شد.

قاسمی در این مراسم گفت: بسیج دانشجویی با ساختاروسازمان متفاوت از دیگراقشار بسیج که برای آن تدارک دیده شده است نقش ویژه ای را در جنگ نرم دارد که در حال حاضر در فضای که در جامعه ودانشگاهها هی جاد شده است نوک پیکان دفاع است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند" دانشجویان افسران جنگ نرم فرهنگی هستند " افزود: بسیج دانشجویی به عنوان مهمترین تشکل دانشجویی چند سالی است که در این زمینه فعالیت می کند و توانسته نقش موثری را ایفا کند.

قاسمی اظهار داشت : چهارهدف عمده برای بسیج دانشجویی تعریف شده که انیروی همطراز انقلاب اسلامی، نقش آفرینی درعرصه های ملی وبین المللی نظام ،پیگیری مطالبات ومنویات حضرت آقا وشبکه سازی از جمله این اهداف هستند.

مسئول بسیج دانشجویی بیان کرد: دو رسالت تربیت نیروی همطراز انقلاب اسلامی وحضور ونقش آفرینی درعرصه ها وچالش ها نظام را در سال 86 مقام معظم رهبری شخصا دستور دادند.

وی عنوان کرد:شواهد نشان می دهد که دانشجویان در بسیاری از جریانات نقش سازنده داشته اند وبسیارازمطالبات مردم از طریق بسیج دانشجویی پیگیری شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه درکنار درس هایی فیزیک ،هندسه ،شیمی وریاضی که دردانشگاهها تدریس می شود نیروی طراز انقلاب تربیت نمی شود گفت: شاید لازم باشد اما کافی نیست تحقق بخشی از این مهم برعهده آموزش دانشگاه هاوقسمت دیگر تشکل هاست که بسیج دانشجویی می تواند نقش لیدر این تشکل ها را داشته باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به فعالیتهایی بسیج دانشجویی دررسیدن به این اهداف ادامه داد: طرح ولایت یکی از این برنامه های بسیج دانشجویی است که 1ز10تا45روز دانشجویی بسیجی در طول تابستان درکلاسهای شبانه روزی شرکت می کند.

وی افزود:ازدیگر فعالیتهای بسیج دانشجویی اردوهای جهادی است که امسال بیش از50گروه به روستاهای مختلف استان اعزام شدند که یکی از اهداف اردوهای جهادی رامطالبه گری ازمسئولان برای حل مشکلات مردم دانست.

قاسمی با بیان اینکه اردوهای جهادی باعث تحول زندگی بسیاری ازدانشجویان می شود افزود: دانشجویانی که دردورترین روستای محروم خدمت رسانی وفعالیت می کند قطعا در آینده وقتی مسئولیتی می گیرد با دید بهترودلسوزانه تری کارخواهد کرد .

مسئول بسیج دانشجویی استان برگزاری کرسی های آزاد اندیشه ، حلقه های صالحین، برگزاری یادواره های شهدا، برگزاری اردوهای راهیان نوررا ازدیگر فعالیت های بسیج دانشجویی دانست.

همچنین دراین مراسم زارع فرمانده سابق بسیج دانشجویی قاین با اشاره به فعالیتهای این حوزه دردوران مسئولیتش گفت: حوزه کاری بسیج دانشجویی متفاوت ترازدیگر اقشاربسیج است و رهبری دراین حوزه توصیه های ویژه ای داشته اند وسعی ما بر این است که منویات ایشان را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به برنامه های این رده برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ، طرح ولایت، اردوهای جهادی، راهیان نو، یادواه های شهدا در دانشگاهها، نشست های بصیرتی را از جمله فعالیت های بسیج دانشجویی دانست.

قاسمی مسئول بسیج دانشجویی استان ضمن ابلاغ حکم ابوذراحمدی فرمانده جدید حوزه بسیج دانشجویی شهید مفتح قاین گفت: برای موفقیت بیشتردرحوزه دانشجویی از توان وظرفیت دانشجویان بسیجی در مدیریت کارها استفاده شود.

ابوذر احمدی فرمانده جدید حوزه بسیج دانشجویی قاین گفت: تلاش خواهیم کرد برنامه های بسیج دانشجویی شهرستان را درراستای رویکردهای علمی پیش ببریم وحرکتهای علمی در صدربرنامه های ما خواهد بود.

وی افزود: وظیفه ما دفاع از مرزهای فرهنگی است ودر تروج فرهنگ وارزشهای اسلامی دردانشگاهها گام برخواهیم داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها