خبرهای داغ:
معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم زنگ مهر در طبس، آسیب‌های امروز اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه را نتیجه‌ی کم‌توجهی به مدرسه دانست و گفت: هیچ‌کس حق ندارد از دستگاه تعلیم و تربیت مطالبه‌ی سیاسی داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۷۲۶۲۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، زنگ مهر و مقاومت استان خراسان جنوبی به دست معاون وزیر آموزش و پرورش، امام جمعه طبس، و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در محل دبیرستان نمونه دولتی رسول اکرم(ص) طبس نواخته شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم زنگ مهر در طبس، آسیب‌های امروز اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه را نتیجه‌ی کم‌توجهی به مدرسه دانست و گفت: هیچ‌کس حق ندارد از دستگاه تعلیم و تربیت مطالبه‌ی سیاسی داشته باشد.

محمد دیمه‌ور پیش از ظهر امروز در مراسم زنگ مهر و مقاومت خراسان جنوبی که در محل دبیرستان نمونه دولتی حضرت رسول اکرم(ص) طبس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد 36 هزار دانش‌آموز و 5 هزار معلم شهید، مدرسه را کانون تحولات اجتماعی ایران دانست و اظهار داشت: آسیب‌های امروز اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه نتیجه کم‌توجهی به مدرسه است.


وی ادامه داد: این مدرسه است که دنیای آینده ما را خلق می‌کند و این تعلیم و تربیت است که انسان‌ها را در مسیر بالندگی و شکوفایی قرار می‌دهد.


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد از دستگاه تعلیم و تربیت مطالبه سیاسی داشته باشد؛ همه در مقابل فرزندان ایران اسلامی به‌طور یکسان متعهدیم.


وی افزود: دستگاه‌ها آموزش و پرورش را مخاطب قرار ندهند، چراکه آموزش و پرورش مخاطب نیست، بلکه متعامل است و باید همه دستگاه‌ها و مردم با دستگاه تعلیم و تربیت همگام و همراه باشند.
دیمه‌ور یادآور شد: در دنیا کشورهایی موفق بوده‌اند که مسیر آموزش و پرورش را برای اعتلای کشورشان انتخاب کرده‌اند و کشوری آینده درخشان خواهد داشت که مدارسی بانشاط و فعال داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه از امروز 13 میلیون نفر دانش‌آموز در سطح کشور سال تحصیلی جدید را آغاز کرده‌اند، بخشی از پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید را قرائت کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مراسم زنگ مهر در طبس گفت: از امروز 145 هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی با همکاری 15 هزار فرهنگی راهی مدرسه شدند که از این تعداد 13 هزار و 722 نفر دانش‌آموز کلاس اول هستند.


عباس لامعی اظهار داشت: پروژه مهر متشکل از 5 کمیته به‌منظور برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای سال تحصیلی جدید از اواخر خرداد امسال در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با 105 هزار کیلومترمربع، سومین استان پراکنده کشور است، افزود: علی‌رغم گستردگی استان اما از امروز 145 هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی با همکاری 15 هزار فرهنگی بدون هیچ مشکلی راهی مدرسه شدند که از این تعداد 13 هزار و 722 نفر کلاس اولی هستند.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: استان خراسان جنوبی در زمینه سامانه سراج مربوط به ثبت‌نام دانش‌آموزان رتبه دوم کشور را دارد.
وی یادآور شد: استان خراسان جنوبی در سال تحصیلی گذشته دارای 4200 نفر دانش‌آموز در مقطع پیش‌دانشگاهی بود که 60 درصد آن‌ها موفق به ورود به دانشگاه شدند که 216 نفر آنان پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی هستند؛ ضمن اینکه 208 دانش‌آموز استان خراسان جنوبی هم در کنکور امسال رتبه زیر هزار کسب کردند

.
لامعی با بیان اینکه دانش آموزان خراسان جنوبی طی سال تحصیلی گذشته 13 رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآن کسب کردند، افزود: همچنین طی سال تحصیلی گذشته 12 هزار دست لباس مدارس به ارزش 400 میلیون تومان توسط هنرستان‌های استان خراسان جنوبی تولید شده است.

گفتنی است، از امروز 145 هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی با همکاری 15 هزار فرهنگی راهی مدرسه شدند که از این تعداد 13 هزار و 722 نفر کلاس اولی هستند.


در این مراسم معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، امام جمعه طبس، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، نماینده مردم طبس در مجلس، معاون توسعه منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، نماینده وزارت آموزش و پرورش در پروژه مهر خراسان جنوبی، فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی، مدیر شعب بانک ملی خراسان جنوبی، مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی و جمعی دیگر از مسئولان و دانش‌آموزان حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها