نمایشگاه اسناد مربوط به رزمندگان استان لرستان در هشت سال دفاع مقدس شامل عکس، نامه و دلنوشته در محل گالری مهر حوزه هنری لرستان در خرم آباد افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۷۲۶۶۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

دلارام مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان در حاشیه افتتاح نمایشگاه اسناد رزمندگان لرستان در هشت سال دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در لرستان گفت: در این نمایشگاه 60 سند شامل عکس، نامه و دلنوشته از رزمندگان و شهدای استان لرستان در هشت سال دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عمده آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه متعلق به حسن مرادی عکاس و خبرنگار لرستان در هشت سال دفاع مقدس است ادامه داد: در این نمایشگاه تصاویری از اعزام رزمندگان لرستان به جبهه، حضور رزمندگان لرستان در عملیات ها، تشیع پیکر شهدا، خرابی های ناشی از بمباران های ارتش بعث عراق، خنثی کردن مهمات های عمل نکرده و نامه ها و دلنوشته های رزمندگان به نمایش درآمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای مقدس لرستان با درخواست از مردم و رزمندگان استان لرستان برای ارائه مستندات و آثار خود از دوران دفاع مقدس به این بنیاد جهت نگهداری در باغ موزه دفاع مقدس گفت: این آثار به صورت امانی در باغ موزه ای که در دست احداث است به نام افراد نگهداری می شوند.

دلارام ارائه آثار ارائه شده توسط حسن مرادی عکاس و خبرنگار لرستانی به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای مقدس لرستان را اقدامی ارزشمند خواند و ادامه داد: تاکنون مشابه این آثار به بنیاد حفظ آثار ارائه نشده است؛ اما در هر حال مردم استان نیز به صورت پراکنده آثاری را به بنیاد تحویل داده اند.

وی اظهار کرد: حسن مرادی عکاس و خبرنگار لرستانی آثاری از دفاع مقدس اعم از عکس، اسلاید، نگاتیو و فیلم را ارائه کرده است که قطعا در هیچ مجموعه ای قابل مشاهده نیستند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان گفت: این عکاس لرستانی حضور فیزیکی خاصی در قرارگاه چریکی رمضان داشته است و توانسته است آثار خوبی را از رزمندگان ارتشی، بسیجی و سپاهی به ثبت برساند.

دلارام بیان کرد: در آینده ای نزدیک آثار حسن مرادی را با هدف پاسداشت از زحمات این عکاس و خبرنگار لرستانی در یک نمایشگاه ویژه به عموم مردم به ویژه مردم  استان ارائه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از آثار این عکاس از قبیل اسلاید ها، فیلم ها و نگاتیوها جهت بازیافت به تهران منتقل شده اند و بخش دیگری از آنها نیز که قابل استفاده هستند را در آرشیو بنیاد نگهداری می کنیم.

ارسال نظرات