رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان/

برگزاری همایش تجلیل از مقام ادبی استاد «رشید جنگجو»

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: این یک اتفاق ومبارک در عرصه فرهنگ وهنر است که بسیج همواره در کنار ومشوق مردم برای برگزاری چنین همایش های خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۷۲۷۴۱
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، همایش تجلیل از مقام ادبی استاد «رشید جنگجو» به همت انجمن شعر و ادب شهرستان بیله سوار و با حضور عظیم دشتی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان در سالن امام علی(ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیله سوار برگزار شد.

همایش روز شعر ملی شعر وادب فارسی و تجلیل از مقام ادبی استاد «رشید جنگجو» و رونمایی از کتاب ارزشمند وی به همت انجمن شعر و ادب شهرستان بیله سوار و با حضور رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان و جمع کثیری از فرهنگ دوستان و شاعران شهرستان های مختلف استان در سالن امام علی(ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیله سوار برگزار شد.

عظیم دشتی در این مراسم گفت شعر وادبیات از آن جهت مورد تکریم وتعظیم است که بر شیوه زندگی , تفکر و نحوه بر خورد انسانهای با یکدگر و محیط پیرامون خود تاثیر می گذارد و شیوه زندگی را اصلاح می کند.

وی افزود :شعر شعرای ما بری تفنن , سرگرمی پرکردن وقت فراغت نیست بلکه آموزه های است برای اندیشیدن وتفکر وراه درست و منطقی و مطابق با دستورات الهی زندگی کردن ومجموعه شعر استاد سیدمحمد حسین شهریاراز جهت در نزد ایرانیان جایگاه منحصر به فرد پیدا کرده است که انسانها را با هویت فرهنگی خود که براخلاقیات و پاس داشت ورعایت اصول اخلاقی است دعوت می کند.

دشتی با تمجید از برپایی همایش مردمی د رگرامیداشت روز شعر وادب فارسی و تجلیل از ادبا وشعرا گفت : این یک اتفاق ومبارک در عرصه فرهنگ وهنر است که بسیج همواره در کنار ومشوق مردم برای برگزاری چنین همایش های خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان د رادامه افزود : رشید جنگجو ازجمله شعرای بود که در آثار او , اخلاق , معنویت , شجاعت , ایثار , از جان گذشتگی , تکریم از مقام مادر , شهید وشهادت موج می زند و بزرگترین آروزی او در بستر بیماری این بود که آثاری از او درکتاب چاپ بشود که خوشبختانه آروزی او امروز به بار نشست وکتاب شعر ایشان رونمایی شد.

دشتی با ابراز خرسندی از حضو رمردم , ادبا وشعر وفرهنگ دوست بیله سوار از همایش روز شعر و ادب فارسی ومقام ادبی مرحوم رشید جنگجو گفت : مردم همواره پشتیبان فرهیختگان ونخبگان خود بوده و نخبگان با تکیه بر پشتوانه همان مردم ابراز وجود می کنند و پاسداشت مردم از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگی وهنری خود یک اتفاق بیدیل وستودنی است که انشاءالله با تشویق بسیج این رویداد مبارک در سراسر شهرهای استان تداوم پیدا خواهد کرد.

در این مراسم از مقام ادبی داود فکور، پدر مطبوعات بیله سوار و حسین بشیر زاده از چهره های هنری شهرستان بیله سوار با اهدای لوح سپاس تجلیل واز کتاب شعر « راشيدين سوزلي سؤزلري» رونمایی شد.

بخش های ویژه، همچون پخش کلیپ و شعرگویی شعرای شهرستان های مختلف استان اردبیل از برنامه های جذاب این همایش ادبی بود.


ارسال نظرات